Cadran international

China proiectează trenul de mare viteză care să ajungă, în două zile, din Beijing la Washington

      Chinezii susţin că fără fantezie și curaj nu poţi ajunge în vârful ierarhiei mondiale. Așa s-a ajuns […]

 

 

 

Chinezii susţin că fără fantezie și curaj nu poţi ajunge în vârful ierarhiei mondiale. Așa s-a ajuns să fie prezentat cel mai îndrăzneț proiect feroviar de mare viteză care să unească Asia de America de Nord, traversând pe sub apă Strâmtoarea Bering. Mai mult, chinezii au trecut la etapa de testare a capsulelor feroviare submarine care vor putea rula cu peste 1.000 de kilometri pe oră. (Sursa: Weixin)

Linia feroviară este proiectată să înceapă la Beijing, să traverseze Federația Rusă prin Siberia, apoi printr-un tunel submarin Strâmtoarea Bering și Oceanul Pacific, pentru a ajunge pe continetul nord-american în Alaska. De acolo, va traversa Canada, pentru a ajunge în cele din urmă în Statele Unite ale Americii. Distanţa, de aproximativ 13.000 de kilometri, va fi acoperită în aproximativ două zile, cu o viteză medie de 350 kilometri pe oră.

Tren-China-SUA-2

Pentru realizarea proiectului, se are în vedere înființarea unei companii feroviare chino-americane, eveniment prevăzut pentru anul 2019.

În prezent, cel mai lung tunel submarin este cel din Canalului Mânecii, care măsoară aproximativ 25 de mile. Noul tunel care va lega continentele Asia şi America de Nord şi va avea o lungime de 125 de mile marine (aproximativ 222 kilometri).

Pentru a testa condițiile de rulare în condiții subacvatice, constructorii chinezi de rețele de mare viteză derulează teste şi proiectează trasee care să lege oraşele Dalian şi Tianjin (400 kilometri) în doar 27 minute.

Tren-China-SUA-3

Între testele derulate de chinezi se regăseşte şi rularea de capsule feroviare în interiorul unor tuburi subacvatice, pe baza tehnologiei levitației magnetice în vid. Lipsa oricărei rezistențe mecanice de frecare ar putea asigura o viteză de rulare de peste 1.000 km/ora, concurând serviciile aviatice. În condițiile unei rezistențe a aerului extrem de mică, transportul subacvatic ar asigura o economie de resurse de până la 70%.

Specialiștii susțin că noua variantă propusă va asigura un grad mai mare de siguranță a persoanelor și mărfurilor. „Vagoanele capsulă etanșă” utilizate pe căile de rulare submarine nu vor mai fi afectate de condițiile meteo. Mai mult, costurile de construcţie, gradul de poluare fonică şi noxe, precum și intervenția în mediu, vor fi diminuate la maximum.

La nivel mondial, doar SUA, Elveția și China derulează cercetări în domeniul tehnologiei levitației magnetice în tuburi vidate, China trecând la faza de testare globală.

                                                                                                                                      Dan TOMOZEI

Sursa: https://dantomozei.ro/2017/05/31/china-proiecteaza-trenul-de-mare-viteza-care-sa-ajunga-in-doua-zile-din-beijing-la-washington/

 

 

2 Comments

  1. SAVONAROLA

    Cu cat oamenii de grăbesc mai tare, cu atât devin mai stresați și mai nefericiți De ce este nevoie sa ne grăbim? Când se trăia totuși mai bine? Acum 100 de ani sau in zilele noastre? Ganditi- va bine înainte de a da un răspuns. În orice caz, graba strica treaba.

  2. Sorin

    daca observam bine, cam toata tehnologia din toate domeniile e sub amprenta vitezei, a scurtarii timpului de procesare, de deplasare, etc. Sunt de acord ca nu ne face bine graba asta ametitoare si totusi nu o putem evita, e un fel de componenta ce-o avem la purtator, pare a fi in firescul mai mult al umanitatii de grup gen corporatist decat al individului in parte, dar e a noastra. Nu cred ca ne putem opune, eventual doar s-alegem variantele normale ca viteza, si cam atat. Dar oricum ar fi, e demna de isprava initiativa chineza. Sa vedem totusi ce reactie vor avea americanii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*