Cap limpede

Aberaţia cu starea de urgenţă şi dictatura lui Dragnea

  Propaganda mincinoasă are mare priză la public pentru că, în general, oamenii nu stau să se gândească să analizeze, […]

 

Propaganda mincinoasă are mare priză la public pentru că, în general, oamenii nu stau să se gândească să analizeze, să se documenteze şi preiau imediat şi dau mai departe, sub impuls emoţional, orice informaţie, chiar dacă aceasta este o inepţie şi nu prezintă nici cea mai mică urmă de logică şi de bun simţ.

O astfel de aberaţie a circulat zilele trecute pe Facebook fiind colportată în special de simpatizanţii USR, PMP şi Mişcarea România Împreună.

Scenariul este următorul:

Jandarmeria în complicitate cu PSD ar fi planificat dinainte uciderea celor doi jandarmi (de către agenţi infiltraţi în mulţime) bătuţi de protestatari, pentru a putea declara stare de urgenţă şi a-i permite astfel lui Liviu Dragnea să instaureze DICTATURA TOTALĂ.

Numai intervenţia protestatarilor paşnici ar fi dejucat planul sinistru al lui Dragnea.

Deşi este evident pentru orice minte lucidă că această poveste este o bazaconie, am să demonstrez acest lucru, pentru sceptici, cu dovezi şi argumente logice, pas cu pas, aşa cum îi place să spună domnului preşedinte.

Să vedem mai întâi ce este starea de urgenţă şi în ce condiţii poate fi declarată:

Ordonanța de urgență nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență

Art. 3

Starea de urgență reprezintă ansamblul de măsuri cu caracter politic, economic, social și de ordine publică, instituit în întreaga țară sau în anumite zone ori în unele unități administrativ-teritoriale, în următoarele situații:

a) existența unor amenințări la adresa siguranței naționale sau democrației constituționale, ceea ce face necesare apărarea instituțiilor statului de drept și menținerea sau restabilirea stării de legalitate;

b) iminența producerii ori producerea unor dezastre, ceea ce face necesare prevenirea, limitarea și înlăturarea efectelor acestora.

Omorârea a doi jandarmi nu constituie o ameninţare la adresa siguranței naționale sau democrației constituționale şi nu este un dezastru natural, deci nu poate justifica declararea stării de urgenţă.

I-am auzit pe unii spunând că, dacă cei doi jandarmi ar fi fost ucişi, violenţele ar fi escaladat şi s-ar fi ajuns la revoluţie. Acest lucru nu ar fi fost posibil, deoarece, aşa cum chiar ei au declarat, protestatarii au fost paşnici. O revoluţie se poate înfăptui doar cu grupuri înarmate, bine organizate, prin ocuparea unor instituţii-cheie ale Statului, ceea ce în condiţiile date nu a fost cazul.

Dar să mergem mai departe şi să presupunem că a fost declarată totuşi starea de urgenţă. Cum poate institui Dragnea dictatura din funcţia de preşdinte al Camerei Deputaţilor? Păi nu prea poate şi iată de ce!

Să vedem, conform Constituţiei, cine declară prin decret starea de urgenţă!

ARTICOLUL 93

(1) Preşedintele României instituie, potrivit legii, starea de asediu sau starea de urgenţă în întreaga ţară ori în unele unităţi administrativ-teritoriale şi solicită Parlamentului încuviinţarea măsurii adoptate, în cel mult 5 zile de la luarea acesteia.

Opa! Deci numai Klaus Iohannis poate institui starea de urgenţă! Ar dori domnul Iohannis să îl ajute pe Liviu Nicolae Dragnea să instaureze dictatura PSD în România??? N-aş crede!

Să vedem şi ce atribuţii are domnul Iohannis preşdintele României în domeniul apărării naţionale:

ARTICOLUL 92

(1) Preşedintele României este comandantul forţelor armate şi îndeplineşte funcţia de preşedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

(2) El poate declara, cu aprobarea prealabilă a Parlamentului, mobilizarea parţială sau totală a forţelor armate. Numai în cazuri excepţionale, hotărârea Preşedintelui se supune ulterior aprobării Parlamentului, în cel mult 5 zile de la adoptare.

(3) În caz de agresiune armată îndreptată împotriva ţării, Preşedintele României ia măsuri pentru respingerea agresiunii şi le aduce neîntârziat la cunoştinţă Parlamentului, printr-un mesaj. Dacă Parlamentul nu se află în sesiune, el se convoacă de drept în 24 de ore de la declanşarea agresiunii.

Mai mult, domnul Iohannis îşi poate prelungi mandatul de preşedinte.

ARTICOLUL 83

(3) Mandatul Preşedintelui României poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă.

În ceea ce-l priveşte pe Dragnea, care este membru al Parlamentului, organul legislativ al Statului, acesta nu poate exercita funcţii publice de autoritate şi nici nu este membru al Guvernului.

ARTICOLUL 71

(2) Calitatea de deputat sau de senator este incompatibilă cu exercitarea oricărei funcţii publice de autoritate, cu excepţia celei de membru al Guvernului.

Deci starea de urgenţă nu slăbeşte deloc autoritatea lui Klaus Iohannis, dimpotrivă îi sporeşte prerogativele.

Să facem însă pe plac nebunilor, ignorând orice evidenţă şi să presupunem că Dragnea a instaurat dictatura.

Iată ce spune Ordonanța de urgență nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență:

Art. 5

Starea de asediu se poate institui pe o perioadă de cel mult 60 de zile, iar starea de urgență, pe o perioadă de cel mult 30 de zile.

Deci, după 30 de zile se termină şi dictatura domnului Dragnea! Şi atunci, pentru ce atâta efort?

La final, să facem o mică recapitulare:

– Uciderea celor doi jandarmi, bătuţi de protestatari, nu ar fi putut declanşa starea de urgenţă.

– Starea de urgenţă este instituită de preşedintele României prin decret prezidenţial aprobat de Parlament.

– Atribuţiile de apărare naţională revin preşedintelui României, care este conducătorul forţelor armate şi preşedintele CSAT.

– Liviu Dragnea din postura de preşedinte al Camerei Deputaţilor nu poate avea funcţii publice de autoritate.

– Starea de urgenţă se poate institui pe o perioadă de maximum 30 de zile.

– Mandatul Preşedintelui României poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă.

În concluzie, Liviu Dragnea din funcţia sa de preşedinte al Camerei Deputaţilor nu poate nici să instituie starea de urgenţă şi nici nu are un rol important în cadrul măsurilor de apărare a siguranţei naţionale în timpul stării de urgenţă, acestea revenind preşedintelui Klaus Iohannis. Deci, cel care ar beneficia cel mai mult de pe urma unei stări de urgenţă ar fi Klaus Iohannis.

Dragnea, conform Constituţiei este al treilea om în Stat, deci, dacă Iohannis s-ar afla în incapacitatea de a conduce ţara, locul lui ar fi luat de Călin Popescu Tăriceanu şi abia în cazul în care nici Tăriceanu nu şi-ar putea îndeplini atribuţiile ar putea fi înlocuit de Liviu Dragnea.

Cam aşa trebuie procedat atunci când cauţi adevărul. Trebuie să gândeşti, să analizezi, să te documentezi şi abia pe urmă să tragi concluziile. Ai la dispoziţie Internetul, Constituţia, accesul la legi şi informaţii publice este liber.

Fanaticii procedează invers: întâi trag concluziile pe bază de zvonuri, emoţii, simpatii sau antipatii şi pe urmă caută să aranjeze lucrurile astfel încât să se potrivească cu concluzia scoasă din burtă. Dacă ceva nu se potriveşte sau nu susţine concluzia, atunci este ignorat.

Din păcate acest scenariu fantezist, pe care l-am analizat aici, este susţinut şi de câţiva jurnalişti cu notorietate în presa românească.

                                                                                              Dan TĂNĂSESCU

Surse:

Constituţia României

Ordonanța de urgență nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență

Sursă articol: http://dantanasescu.ro/2018/08/18/aberatia-cu-starea-de-urgenta-si-dictatura-lui-dragnea.html

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*