Puncte de vedere

Consecințele „războiului hibrid” dus de Rusia împotriva României

  În noiembrie 2013, site-ul Vocea Rusiei, în limba română, a atacat dur România prin metodele războiului „hibrid” lansînd o […]

 

În noiembrie 2013, site-ul Vocea Rusiei, în limba română, a atacat dur România prin metodele războiului „hibrid” lansînd o serie de articole „denigratoare” legate de evenimentele din decembrie 1989. Cel mai șocant a fost în partea a opta, legată de „diversiunea radioelectronică”. Timp de 25 de ani comisiile parlamentare și procurorii militari au visat zeci de mii de agenți sovietici alături de extratereștrii, clasînd cazul în repetate rînduri. În 2014, Parchetul Militar a redeschis ancheta, prin Dosarul nr. 11/P/2014. Rechizitoriul a fost gata în 2019 și procesul se află în derulare. În concluziile din rechizitoriu, la capitolul 6 (Diversiunea radio-electronică, componentă a inducerii în eroare), Parchetul militar a făcut copy/paste după articolul apărut în „Vocea Rusiei”, evitînd să precizeze sursa.

În spaţiul public au apărut materiale scrise prin care se afirma că diversiunea radio-electronică din decembrie 1989 a fost exercitată de către forţe militare interne, cu ajutorul sistemului automatizat Almaz-2-Vozduh, care permitea generarea de multiple ţinte aeriene false, această posibilitate având drept scop de bază pregătirea militarilor angrenaţi în apărarea antiaeriană a teritoriului ţării. Despre Almaz-2-Vozduh, s-a scris că reprezenta o tehnologie militară produsă în URSS, aflată şi în dotarea armatei române. Rolul acestei tehnologii de vârf pentru vremea respectivă era unul de interfaţă necesară conducerii concomitente a câtorva sute de unităţi de aviaţie şi de apărare antiaeriană a teritoriului. Interfaţa conferea posibilitatea interconectării tuturor sistemelor interne de radiolocaţie astfel încât ţintele aeriene detectate de o staţie de radiolocaţie (radar) puteau fi operate în mod unitar de întregul sistem, iar aviaţia de vânătoare putea fi dirijată în mod eficient la ţintă, acelaşi lucru fiind valabil şi pentru lansarea la ţintă a rachetelor antiaeriene.” (vol. IV – Documente, pag. 100-126)

Conform logicii teoreticienilor din România specializați în războiul hibrid ( https://larics.ro/) s-ar putea spune că șefii secției parchetelor militare au fost racolați de Rusia.

Vocea Rusiei a fost desființată în 2015, în locul ei apărînd Sputnik.md în limba română care a șters de pe site toate articolele Vocii Rusiei scrise în limba română. Articolul din Vocea Rusiei a fost preluat de alte site-uri și-l puteți citi: https://jurnalulbucurestiului.ro/revolutia-romana-diversiunea-radioelectronica-din-1989-opera-conducerii-aviatiei-si-a-apararii-aa-8/

                                                                                                       Valentin VASILESCU

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*