Suntem cu ochii pe voi!

Cum jecmănește LIDL românii și cum face afaceri la noi

  Lidl, făcut praf de un turist străin: La noi în Polonia, aceleași produse sunt cu 50% mai ieftine Părerea […]

 

Lidl, făcut praf de un turist străin: La noi în Polonia, aceleași produse sunt cu 50% mai ieftine

Părerea exprimată sincer de oameni simpli are forța de la scoate la iveală un adevăr pe care campaniile de promovare încearcă să îl ascundă sau să îl facă să pară nesemnificativ. Este și cazul politicii de prețuri pe care un mare retailer o practică în România și care, deși pare de-a dreptul senzațională din reclamă, în realitate, aceste prețuri promoționale sunt cu 50% mai mari decât cele cu care același produs, de la același producător, este comercializat în alte țări.

Pentru polonezul Michael Pycela, un client fildel al lanțului Lidl reprezentat și la el acasă, a fost un veritabil șoc să vadă ce prețuri practică retailerul, la aceleași produse, dar în România. Pycela a fost atât de intrigat încât s-a dus direct la calculator și, pe pagina de Facebook a Lidl România, și-a spus tot păsul:

”Bună, Lidl! Ai FOST magazinul meu preferat din Polonia. Prețurile sunt bune, calitatea o bate pe cea de la Biedronka (polonezii vor înțelege), dar îmi displace profund ce faci în România. Ieri, un prieten din Polonia mi-a spus că organizezi Săptămâna Franceză (perioadă în mare prețurile la produse din Franța sunt promoționale – n.r.) cu produse și prețuri bune. M-am decis să verific și eu. Știu că prețurile din România sunt în general MAI MARI decât cele din Polonia la multe și multe produse (în special la cele de bază precum lapte, pâine și carne), dar NICI CHIAR AȘA! Ai două EXEMPLE de produse cu diferențe de preț de 50% între România și Polonia! Poți să îmi explici, te rog, cum este posibil ca oamenii să plătească MAI MULT, când ei câștigă MAI PUȚIN? PS: Un leu echivalează cu 1 zlot (Bine, este 0,9571 zloți)”.

postare-turist-polonez

Cele două exemple date de clientul polonez arată clar o diferență uriașă între prețurile practicate în România de Lidl față de cele din Polonia. Astfel, dacă la noi brânza Camembert costă 9,99 de lei, clienții polonezi cumpără același produs, cu aceeași cantitate, de la același producător și retailer, la doar 6,66 de zloți La buletele de cartofi, se menține o diferență scandaloasă: 6,99 de lei prețul în România față de 4,44 zloți cel din Polonia.

diferente-de-pret-Lidl-Romania-600x302

Pentru că postarea clientului polonez, deși în limba engleză, a atras imediat atenția utilizatorilor români de Facebook, Lidl a venit cu un răspuns de-a dreptul strigător la cer și care nu a convins pe nimeni: ”Michal, îți mulțumim că ești interesat de oferta noastră. Referitor la întrebarea ta, noi ne străduim pe cât posibil să păstrăm prețurile la un nivel convenabil pentru clienții noștri, dar comparând prețurile, ar trebui să iei în considerare diferențele privind taxele (naționale – n.r.) și costurile logistice. Sperăm că răspunsul nostru a fost de ajutor și îți dorim o ședere plăcută în România”.

Răspunsul dat de Lidl nu doar că nu a clarificat motivele pentru care același produs, fabricat în Franța, are prețuri foarte diferite în magazinele din alte state din UE, ci, mai mult, a stârnit comentarii care practic desființează argumentele aduse de retailer.

”Ce taxe??? Noi în România avem TVA de 9% față de polonezii care au 23%?!”, a replicat rapid Costin, un client Lidl din România. La rândul său, Andrei, a postat rapid: ”Lidl România, TVA în Polonia este aproape triplu la alimente. Vreți să spuneți că Lidl, care transportă în fiecare zi zeci de mii de tone de produse nu are o soluție pentru a transporta marfa cât mai ieftin???”.

Raspuns-Lidl-Romania

 

Sursa: http://www.nationalisti.ro/2015/10/lidl-facut-praf-de-un-turist-strain-la-noi-in-polonia-aceleasi-produse-sunt-cu-50-mai-ieftine/

 

Anchetă a unei televiziuni germane, despre modul în care Lidl face afaceri în România: importă 71% dintre produse şi lasă piața locală să moară. Cu bani de la Banca Mondială

Jurnaliștii televiziunii publice germane Das Erste au realizat o anchetă care scoate la lumină modul scandalos în care dintre cele mai mari grupuri de retail din lume, Lidl, face afaceri în România. Cu bani luați de la Banca Mondială.
Deși a primit împrumuturi de la IFC, un departament al Băncii Mondiale pentru a stimula economia locală și a ajuta comunitățile locale să se dezvolte, Lidl nu mișcă niciun deget în acest sens în România.
În 2011, Lidl a primit 66 de milioane de dolari doar pentru a se extinde în țara noastra, acesta fiind și anul în care compania a intrat oficial în România, preluând lanțul de magazine Plus.
Jurnaliștii germani de la Das Erste arată că de aproximativ 15 ani, tot mai multe lanțuri de retail din Europa de Vest își deschid filiale în România – și tot mai mulți comercianți mici interni dispar. Lider printre discounterii din România este Lidl. Lanțul german a construit în termen de doar cinci ani, la nivel național, 186 de magazine, potrivit jurnalistului Dan Tanasa.
Pentru a obține o primă impresie, reporterii Das Erste au vizitat un magazin Lidl din București. Există produse ieftine românești? Oferta este la prima vedere similară cu cea Germania, spun reporterii. În timp ce există și produse românești, cele mai multe produse din magazinul Lidl provin din alte țări: ceapă verde și salată din Polonia, ciuperci din Ungaria, ceapă din Noua Zeelandă. Toate aceste produse însă cresc din abundență și în România. La cererea reporterilor, Lidl admite că 71 la sută din produsele alimentare pe care le comercializează nu provin din România.
Împrumuturile acordate de filiala Băncii Mondiale, IFC, către societate-mamă a Lidl, Grupul Schwarz, sunt destinate și pentru cumpararea de teren în România. În plus, pentru extinderea grupului în Polonia, Bulgaria, Croația și Serbia,  Grupul Schwarz a primit împrumuturi în total de 393 milioane de dolari SUA. Creditele sunt supuse unor termene și condiții. Banii sunt destinați și pentru Lidl în România. Cu acești bani Lidl ar trebui să ofere clienților ”produse ieftine” pentru persoanele cu venituri reduse și astfel să crească ”numărul furnizorilor locali” și ”să deschidă noi canale de distribuție pentru producătorii de alimente regionale”.

 

Sursa: http://www.activenews.ro/stiri/Ancheta-a-unei-televiziuni-germane-despre-modul-in-care-Lidl-face-afaceri-in-Romania-importa-71-dintre-produse-si-lasa-piata-locala-sa-moara.-Cu-bani-de-la-Banca-Mondiala-124161

 

4 Comments

  1. Ana

    Ce face DNA ?bine ca-i calca numai pe intreprinzatorii Romani. Vai de capul nostru . Am luptat mult sa ajungem colonie.

  2. Buzura

    Mie mi sa intimplat sa intru la Gherla in Lidl si am vazut aceeasi cutie de dero costa mai mult ca in Milano am ramas surprins.

  3. Catalin

    ce va mirati asa, la noi in tara preturile difera de la un oras la altul, de exemplu in sezon estival la LIDL si la alte magazine, preturile sunt mai mari pe litoral decat in restul tarii.

  4. rodica

    Aceeași situație și în Franța: prețuri acceptabile. Să fie românii atât de naivi? Legile comerțului nu sunt similare în toate țările?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*