Lichele

Decăderea continuă a lui Sabin Borcan, zis Orcan

  În capitolul anterior, sub sintagma Panta  rhei – asezonată local în expresia „Se învîrte roata Istoriei“ – exemplificam cîteva […]

 

În capitolul anterior, sub sintagma Panta  rhei – asezonată local în expresia „Se învîrte roata Istoriei“ – exemplificam cîteva cazuri care, de la poziția social-politică înaltă, au intrat pe panta decăderii, precum Gabriela Firea(-Pandele), Augustin Lazăr, Codruța Kovesi, Dimitrie Bogdan Licu-Plagiatoru’ și mulți alții.

Dintre aceștia, încă de la începutul serialului, Sabin Orcan este într-o continuă decădere.

Iată ce scria, succint, în ianuarie 2019, Daniel Teodoreanu:

«Moderatoarea emisiunii Actualitatea Românească (B1 TV), Sorina Matei, a primit replica în urma atacurilor pe care le-a lansat vineri în direcţia directorului Evenimentului zilei, Dan Andronic, după vizita acestuia la Belgrad. O replică a primit şi acţionarul majoritar al revistei Newsweek, Sabin Orcan.

ZIARIȘTII CU CHEIȚĂ de aur.

(…)

Sabin Borcan, un ziarist căruia îi este rușine cu numele tatălui. Așa că și-a zis Orcan.

A păpat salariu de vreo 3-4.000 de euro de la „penalul“ Patriciu, a sărit pe 10.000 de euro la „penalul“ Adamescu, după care și-a găsit un culcuș bun sub umbrela unui brand. Sponsorizat de câțiva „penali“.

Pe vremea când era la România liberă, în loc să-și plătească oamenii, își cumpăra mașină. Pe vremea când era redactor-șef îmi trimitea mail-uri prin care mă ruga să public diverse materiale împotriva lui Kovesi (știți că el este mare luptător împotriva corupției!) sau mă ruga să nu publicăm materiale care puteau aduce prejudicii patronilor săi. Îl împingea onestitatea de la spate.

Fiind un mare caracter, când a plecat de la România liberă a lăsat o mare parte a oamenilor neplătiți, a furat toată redacția, inclusiv omul de la DTP, ca să înceapă proiectul „Newsweek”. Finanțat din proiecte speciale, așa cum se laudă ca fraierul pe FB. Știți ce înseamnă proiecte speciale? Șpagă mascată…

Mai am de făcut o singură precizare.

Am spus la un moment dat că i-a intrat în grațiile lui Alexander Adamescu când a organizat un seminar la Londra în care denunța abuzurile DNA.

A încercat să-l racoleze și pe Traian Băsescu. A fost refuzat, deși i-a promis că-i plătește toate cheltuielile. Vă dați seama câtă minte are? Să vorbești așa cu Băsescu…

Un amănunt pe care l-am aflat zilele trecute este că același lucru l-a încercat și cu Ion Cristoiu. Pe care acum îl înjură pe toate posturile TV, îl face securist etc. Cristoiu era bun când trebuia să încaseze cașcavalul…

Vă dau și un mic exemplu de duplicitate. E doar primul. Cel mai soft, ca să nu vă șochez“, a scris Dan Andronic pe contul său de Facebook.[1].

Dar asta nu e tot! Cea mai recentă descriere a descreieratului $abin Orcan o face Anca Andrei, în prestigioasa revistă Capital. Cităm aproape în întregime articolul, deoarece este ca un veritabil ac prin care este prins în insectar acest individ scabros atît la caracter, cît și la „muie“, cum zic țiganii, a căror expresie a fost preluată de un român rătăcit prin Suedia și care a fost ridicată la rangul de „opinie politică“ de către președintele Klauss IohanniSS.

„În luna iunie a anului 2016, Sabin Orcan devenea director editorial al publicației România liberă, al cărei patron era Alexander Adamescu. Acesta din urmă fugise la Londra, după ce Tribunalul București emisese, la solicitarea D.N.A., un mandat de arestare, fiind acuzat de dare de mită.

Disperat, el a căutat sprijin într-un jurnalist cu notorietate, care să poată [exercita] presiune publică anti-DNA și anti-Laura Codruța Kovesi. După o prospectare a pieței, acesta l-a găsit pe Sabin Orcan, care i-a fost recomandat ca un om fără principii solide, dar extrem de sensibil când vine vorba de bani, au dezvăluit surse pentru Capital.

Având la dispoziție un buget de 150.000 de euro, Orcan a construit o redacție nouă la România liberă din jurnaliști care scriau la Evenimentul zilei, Mălin Bot, Mircea Marian sau Silviu Sergiu fiind printre cei mai cunoscuți. Doar că managementul a fost unul defectuos, astfel că site-ul publicației avea un trafic extrem de scăzut, nereușind să depășească decât rar 50.000 de unici, ceea ce genera un venit foarte mic din publicitatea online.

În acest context, Alexander Adamescu era nemulțumit și dorea ca mesajul său anti-DNA să fie răspândit mai mult în mediul online, dar și prin intermediul televiziunilor. Astfel, la cererea sa, Sabin Orcan a discutat cu mai mulți jurnaliști, printre care și Dan Andronic, dar și redactori de la o publicație economică pentru a-i ruga să publice articole favorabile lui Adamescu, dar care și să critice D.N.A., dar și pe Laura Codruța Kovesi. I-a fost destul de greu să găsească sprijin în piață, la fel cum i-a fost și să găsească soluții pentru a scoate România liberă din colaps. Practic, publicația s-a prăbușit aproape total sub conducerea lui, fiind dominată de editoriale care aveau doar câteva sute de accesări. Deci efectul la public era minim și nu asta se dorea din partea lui Adamescu“.

Dar aceasta este, ca să zic așa, doar pregătirea de artilerie făcută de Anca Andrei. Bombardarea masivă abia acum urmează!

«Orcan, de la anti D.N.A. la pro D.N.A., în funcție de „sponsor“. Finanțatorii Newsweek

În paralel, fiind cunoscut ca un jurnalist flexibil, Sabin Orcan ar fi primit o altă ofertă, mai exact să conducă o revistă cu nume prestigios și buget considerabil, Newsweek România. De data aceasta, mesajul trebuia să fie unul pro D.N.A.  și pro Laura Codruța Kovesi, dar și să susțină candidatul la prezidențiale pentru care ar opta mare parte din grupul Repatriot, format din oameni de afaceri cu greutate, influență și legături cu serviciile de informații. Nu a fost o problemă pentru Orcan ca astăzi să fie pro DNA și mâine anti DNA.

Printre cei mai importanți finanțatori ar fi Marius Bostan, fost ministru în Guvernul Cioloș. De altfel, acesta a și promovat intens revista Newsweek, cea pe care ar fi fondat-o Orcan din economiile personale în mai 2018, după cum susține el, dar după cum îl contrazic sursele noastre.

Este greu de crezut că Newsweek a fost fondată din economiile lui Sabin Orcan întrucât, deși, într-adevăr, a primit sume uriașe de la Alexander Adamescu, el și-a cumpărat un autoturism în valoare de 50.000 de euro recent, iar numai ca să poată folosi numele Newsweek mai plătește 50.000 de euro anual. Deci câte economii să fi avut un jurnalist integru precum pretinde că este?

Newsweek inexistentă în online. Se vinde slab și la chioșcurile de ziare

Or, o revistă nouă nu se poate susține singură nici măcar o lună, ci cu un buget consistent. Din ce să plătești 20 de oameni? Plus promovarea permanentă contra cost pe rețelele de socializare, plus timp de emisie la B1 TV, în condițiile în care Newsweek aproape că nu există în spațiul public. Ce companie ar cumpăra publicitate pe un site care nu are accesări sau într-o revistă care nu se vinde?

Cert este că la aproape 10 luni de la lansare, site-ul Newsweek.ro nu există în Google și nu a transmis niciodată publicului de câți cititori este accesat. Deși au investit masiv bani și în Facebook, se pare că site-ul nu reușește să atragă nici măcar 5.000 de cititori unici pe site. Publicația se bucură, într-adevăr, de notorietatea unor jurnaliști de efect, însă se pare că aceștia nu reușesc să atragă cititorii și pe site, reușind să-i păstreze activi doar pe rețelele sociale, spun sursele noastre. Așteptăm datele oficiale ale Newsweek care să infirme aceste informații.

Lipsa popularității publicației i-ar nemulțumi pe anumiți sponsori care-și doresc ca mesajele lor să atingă un public cât mai numeros. La chioșcuri, revista se vinde foarte slab, conform reprezentanților mai multor centre de difuzare a presei. Se pare că Newsweek ajunge mai mult pe mesele celor de la Repatriot, decât pe cele ale cititorului de rând, ceea ce nu este deloc satisfăcător pentru cei care vor să se facă auziți».

$abin Horcan a preluat un brand cu fasonul deja stricat! Într-adevăr, Newsweek S.U.A., revista al cărei nume i l-a preluat Sabin Orcan crezînd că va face gaură-n apă în România, fusese, deja, acuzată că difuzează știri false, fake news!

           „Newsweek”, acuzații grave de FAKE NEWS

Încă de când a lansat revista, Sabin Orcan a reușit să se facă de râs prin diverse luări de poziție halucinante. „Pe lîngă ce va apărea în print, online vor fi știri la zi, articole de opinie. Vizăm nișa oamenilor care nu mai vor să vadă fake news – nu vor fi știri care circulă fără să aibă vreo relevanță, fără să fie verificate, fără să fie respectate regulile de deontologie“, declara Orcan într-un interviu pentru paginademedia.ro[2].

Cu toate acestea, de numele Newsweek, în S.U.A. se leagă fix ideea de fake news, care se pare că a început să se transmită și în România. După o scurtă analiză a articolelor publicate, am identificat enorm de multe informații eronate pe site, pe care le vom detalia cu altă ocazie. Momentan le numim doar pe câteva identificate în varianta americană a publicației.

Newsweek S.U.A. a decis să accepte cedarea dreptului de franciză, după ce în trecut a avut grave probleme financiare, dar și de imagine. Așadar nu s-au gândit că asocierea imaginii Newsweek cu un jurnalist cameleonic, pro și anti DNA simultan, le-ar putea leza imaginea, pentru că nu-i interesa foarte tare acest lucru, ținând cont de acuzațiile la adresa lor.

În 2017, Newsweek S.U.A. a publicat o poveste care susține că prima doamnă a Poloniei a refuzat să dea mâna cu președintele S.U.A., Donald Trump; Snopes, un portal care luptă împotriva fake news și verifică știrile, a descris afirmația ca fiind „falsă“. Newsweek nu a putut demonstra cu imagini știrea lor inițială și și-a corectat povestea.

În 2018, Newsweek a susținut o poveste care afirma că președintele Trump a colorat în mod greșit steagul american în timp ce vizita o sală de clasă; fotografiile de la eveniment nu au demonstrat așa ceva.

În august 2018, Newsweek a scris că democrații din Suedia, partid de extremă dreaptă, ar putea câștiga majoritatea în alegerile parlamentare suedeze din 2018. Sondajele au arătat că partidul era departe de a câștiga majoritatea. Până în septembrie 2018, articolul fals al Newsweek era, încă, pe site.

În conformitate cu o coloană din 2015 din NY Post („Media Ink“: 6 martie 2015), circulația Newsweek-ului a scăzut la „puțin peste 100.000“ de exemplare pe săptămână, ceea ce este extrem de puțin în S.U.A. pentru o publicație care vindea milioane de exemplare.

De aceea a și fost cedat dreptul de a-i fi folosit numele de oricine contra unei sume de bani»[3].

Dar noi cînd le vom administra acestor jidani și jidăniți[4] judecata meritată pentru zecile de mii de români uciși la Canal și în închisorile conduse de jidanii bolșevici, pentru minciuna răspîndită de mitomanul patologic Simon Wiesenthal cum că în unele cimitire jidănești din România sunt îngropate „calupuri de săpun din grăsime de jidan“, precum și pentru acuza neîntemeiată că „România a ucis, a ucis, a ucis!“, cum perora isteric escrocul internațional Elie Wiesel?!

Trebuie să ne pregătim pentru a-i judeca în mod radical!

                                                                                           Col.(rtg) S.R.I. Vasile ZĂRNESCU

 

[1] Daniel Teodoreanu, «Dan Andronic: Sorina Matei a luat bani de la penali, iar Sabin Orcan organiza seminarii anti-DNA pe banii „mogulilor“»,  Evenimentul zilei, 20 ianuarie 2019, pe https://evz.ro/dan-andronic-sorina-matei-bani-penali-sabin-orcan-seminarii-dna.html.

[2] Cf. https://www.paginademedia.ro/2018/05/newsweek-romania-va-fi-lansata-saptamana-viitoare-si-va-costa-119-lei; https://www.paginademedia.ro/2018/05/newsweek-prima-pagina-din-primul-numar-ce-afaceri-au-apropiatii-lui-putin-in-romania-si-cu-cine

[3] Anca Andrei, „Acuzații grave la adresa Newsweek și Sabin Orcan! Cum s-a făcut grav de râs jurnalistul și cine se află de fapt în spatele publicației. Nume neașteptate“, Capital, 11 februarie 2019, pe https://www.capital.ro/acuzatii-grave-la-adresa-newsweek-si-sabin-orcan.html.

[4] Cf. https://veghepatriei.wordpress.com/2018/10/20/colonel-rtg-sri-vasile-zarnescu-s-n-s-p-a-lustruieste-neonomenclatura-mmm-un-articol-de-exceptie-al-domnului-colonel-increngatura-mafiota-a-serviciilor-secrete-din-romania/

Realitatea evreiască, nr. 470-471, 1-30 aprilie 2016, pag. 28, pe https://www.jewishfed.ro/downloads/realitatea/RE470-471.pdf.

https://www.rfi.ro/social-86207-fost-ofiter-sri-reclamat-la-parchet-pentru-o-carte-care-neaga-holocaustul; https://www.hotnews.ro/stiri-esential-20929734-mca-romania-acuza-intr-scrisoare-transmisa-procurorului-general-presupus-colonel-sri-rezerva-publicat-carte-care-neaga-holocaustul.htm; https://www.hotnews.ro/stiri-esential-20931771-libraria-mihai-eminescu-retrage-vanzare-cartea-holocaustul-gogonita-diabolica-dupa-reprezentantii-editurii-spus-urmaresc-fie-dati-judecata.htm; https://www.incorectpolitic.com/eroi-nationali-contemporani-vasile-zarnescu/; https://www.google.com/search?safe=off&q=Holocaustul+-+gogorita+diabolica,+hotnews,+Geta&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwi_1rrbl_vgAhW8kcMKHb1LBegQsAR6BAgFEAE&biw=1920&bih=926

https://www.incorectpolitic.com/mmm-alexandru-florian-este-intangibil/

1 Comment

  1. Newsweek e un copil cu handicap făcut cu banii lu Soros

    Borcan e un fiu de cățea care n-are mamă sau tată cînd e vorba de bani. Newsweek e un copil cu handicap făcut cu banii lu Soros

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*