Ancheta

DRUMARII S.A. BRASOV (I)

Când spui „drumarii", gândul te poartă la drumuri...acele minunate panglici de argint fără de care nici o economie modernă nu poate exista. Drumarii te fac să te gândeşti şi la cei care le asfaltează, oamenii care lucrează din greu în arşiţa soarelui şi sub ropotele ploii pentru ca noi să putem ajunge la destinaţiile propuse. În rândurile care urmează vă voi relata povestea incredibilă a unui tânăr drumar din Italia, venit să lucreze în România.

S.C.  DRUMARII S.A. BRAŞOV, societatea asfalturilor. Din palmaresul lucrărilor de asfaltare... „cetire"!

Societatea DRUMARII  S.A. a fost înfiinţată în anul 2008, în Braşov, având acţionariat mixt româno-italian. De la data înfiinţării şi până anul trecut, societatea a lucrat puternic în sectorul asfaltărilor. Pentru a vă face o idee a profiturilor încasate, voi enumera câteva  lucrări realizate de societate: secţiunea IV a şoselei Medgidia, traficul Poligonului greu Tg.Mureş, infrastructura Hărman-Braşov, repararea pistei de aterizare a aeroportului Transilvania- Tg.Mureş, asfaltarea străzii Covasna, asfaltarea stradală Valea Călugărească-Prahova, , asfaltarea străzii Papiu Ilarian Tg.Mureş, asfaltarea stradală Sălişte-jud.Sibiu, asfaltări comuna Dofteana jud.Bacău, platformă de staţionare aeronave Aeroport Transilvania-Tg.Mureş, drumul naţional 73A Gurbăneşti, jud. Călăraşi, asfaltarea unei străzi în comuna Corbi, jud. Argeş, parcul industrial Tg.Mureş etc. În condiţii normale, afacerile unei astfel de societăţi ar fi trebuit să înflorească însă, din motive bine ticluite, n-a fost să fie aşa... ">

<!--[if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> Normal   0               false   false   false      EN-US   X-NONE   X-NONE </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 10]> <mce:style><!   /* Style Definitions */  table.MsoNormalTable 	{mso-style-name:"Table Normal"; 	mso-tstyle-rowband-size:0; 	mso-tstyle-colband-size:0; 	mso-style-noshow:yes; 	mso-style-priority:99; 	mso-style-parent:""; 	mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; 	mso-para-margin-top:0in; 	mso-para-margin-right:0in; 	mso-para-margin-bottom:10.0pt; 	mso-para-margin-left:0in; 	line-height:115%; 	mso-pagination:widow-orphan; 	font-size:11.0pt; 	font-family:"Calibri","sans-serif"; 	mso-ascii-font-family:Calibri; 	mso-ascii-theme-font:minor-latin; 	mso-hansi-font-family:Calibri; 	mso-hansi-theme-font:minor-latin; 	mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; 	mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} --> <!--[endif]-->
<p>Când spui „drumarii", gândul te poartă la drumuri...acele minunate panglici de argint fără de care nici o economie modernă nu poate exista. Drumarii te fac să te gândeşti şi la cei care le asfaltează, oamenii care lucrează din greu în arşiţa soarelui şi sub ropotele ploii pentru ca noi să putem ajunge la destinaţiile propuse. În rândurile care urmează vă voi relata povestea incredibilă a unui tânăr drumar din Italia, venit să lucreze în România.</p>
<p><strong> S.C.  DRUMARII S.A. BRAŞOV, societatea asfalturilor. Din palmaresul lucrărilor de asfaltare... „cetire"!</strong></p>
<p>Societatea DRUMARII  S.A. a fost înfiinţată în anul 2008, în Braşov, având acţionariat mixt româno-italian. De la data înfiinţării şi până anul trecut, societatea a lucrat puternic în sectorul asfaltărilor. Pentru a vă face o idee a profiturilor încasate, voi enumera câteva  lucrări realizate de societate: secţiunea IV a şoselei Medgidia, traficul Poligonului greu Tg.Mureş, infrastructura Hărman-Braşov, repararea pistei de aterizare a aeroportului Transilvania- Tg.Mureş, asfaltarea străzii Covasna, asfaltarea stradală Valea Călugărească-Prahova, , asfaltarea străzii Papiu Ilarian Tg.Mureş, asfaltarea stradală Sălişte-jud.Sibiu, asfaltări comuna Dofteana jud.Bacău, platformă de staţionare aeronave Aeroport Transilvania-Tg.Mureş, drumul naţional 73A Gurbăneşti, jud. Călăraşi, asfaltarea unei străzi în comuna Corbi, jud. Argeş, parcul industrial Tg.Mureş etc. În condiţii normale, afacerile unei astfel de societăţi ar fi trebuit să înflorească însă, din motive bine ticluite, n-a fost să fie aşa...

După încasarea bănetului şi împărţirea prăzii între ei, în 2010 asociaţii români au rupt brusc orice legătură cu asociaţii italieni: au încetat să mai răspundă la telefoane şi, schimbând yala de la uşa biroului, le-au împiedicat intrarea în sediu. Privându-i de drepturile legale care decurg din calitatea de acţionari,  românaşii cei certaţi cu legea şi-au continuat afacerile pe cont propriu. În ce fel, veţi vedea la timpul potrivit.

Paolo Penta, acţionar italian al S.C. DRUMARII S.A., un om ajuns în pragul ruinei. DRUMARII, o societate cu probleme.

Pe Paolo Penta, acţionar italian al SC  DRUMARII SA  BRAŞOV l-am cunoscut în vara anului trecut, când traversa o perioadă foarte critică a vieţii sale. Bărbatul tînăr avea privirea tristă şi spatele încovoiat. Mi-a mărturist printre lacrimi: „Nu am văzut nici un document contabil, nu am primit dividendele de la societate şi am muncit gratis timp de 2 ani… am făcut un împrumut de 150.000 Euro la bancă, cu care am plătit chiria utilajelor şi a materialelor aduse în România. Dacă nu îmi rambursez împrumutul, banca îmi ia casa iar copiii mei rămân pe drumuri. În plus, Andy (n.a: Kadas Iluna Marius-Andrei) mai are o datorie faţă de firma mea, P.G.F. Italia, de 106.500, Euro, bani pe care sunt sigur că n-o să-i mai încasez niciodată de la unul ca el. Se lăuda mereu că tatăl lui are relaţii sus-puse, aşa că eu nu ştiu ce voi face… „

Întrucât asociaţii români au dispărut precum măgaru-n ceaţă, iar faptul că eşti într-o ţară străină este un dezavantaj, l-am ajutat pe dl. Penta să îşi procure de la O.R.C. Braşov o serie de documente. Ei bine, aşa cum era de aşteptat, surprizele au început să se ţină lanţ…

Vorba-i vânt, scrisu-i sfânt. Actul constitutiv din 1 iulie 2008, Hotărârea A.G.A. din 1 iulie 2008 şi avocatul braşovean Nicolae Neacşu. Contractul de închiriere Nr.71 din 28 iunie 2008 cu S.C. LUSTIC  INVEST  S.R.L. şi Actul adiţional la contract. Contractul de închiriere nr. 11 DIN 12.10. 2009 cu S.C. ECUATOR S.R.L. Act adiţional la Contractul de închiriere nr. 38/14.09.2009

Din Actul constitutiv al societăţii- redactat la data de 1 iulie 2008 la Cabinetul avocatului Nicolae Neacşu (n.a: din Str. M. Kogălniceanu, Nr.19, Bl. C5, ap. 2) rezultă următoarele: numărul acţionarilor: 5, din care 2 italieni-Gian Paolo Penta şi Tiziano Mati şi 3 români: Kadas Iluna Marius-Andrei, Alexa Emanoil şi Alexa Cătălin; sediul social: Braşov, Str. Hărmanului, Nr.50; consiliul de administraţie: Tiziano Mati, Emanoil Alexa, Penta Gian Paolo; directorul general Kadas Iluna Marius-Andrei.

Din Hotărârea A.G.A. redactată în aceeaşi zi constatăm cu stupoare că în adunarea generală a acţionarilor S.C. DRUMARII S.A. cu sediul în Codlea, Str. Bârsei, Nr. 2, s-a hotărât: „asociatul TITU  CLAUDIU  CIRNAŢIU, în calitate de cesionar, cesionează lui CĂTĂLIN  ALEXA , în calitate de cedent, 1.000 acţiuni în valoare de 10 lei fiecare; asociatul TIZIANO MATI, în calitate de cedent, cesionează lui Penta Gian Paolo, în calitate de cesionar, 2.500 acţiuni în valoare de 10 lei fiecare”… ciudat, nu? La aceeaşi dată, societatea avea două adrese diferite şi structură diferită a acţionariatului. Oricât am căutat, la Oficiul Registrul Comerţului (O.R.C.) Braşov nu am găsit actul  adiţional şi procesul-verbal al A.G.A. Deşi avea adrese diferite, contractul de închiriere spaţiu DRUMARII a fost încheiat cu S.C. LUSTIC INVEST S.R.L. Braşov pe o perioadă de 2 ani, fiind semnat de directorul general Mihail Costea, responsabil contract Saboslai Maria – din partea S.C. LUSTIC INVEST S.R.L. şi de Kadas Iluna Marius-Andrei – din partea S.C. DRUMARII S.A. cu sediul în Codlea, Str. Bârsei, Nr.2!

La O.R.C. Braşov am descoperit că prin Actul adiţional Nr.1(nedatat!) la Contractul de închiriere Nr. 71 părţile, de comun acord, au hotărât PRELUNGIREA DATEI CONTRACTULUI PÂNĂ LA DATA DE 31.12.2010. La O.R.C. cererea este admisă la data de 02.07.2010. Ca delegat să reprezinte de SC  DRUMARII la O.R.C. Braşov a fost desemnat domnul avocat Necşulescu. Ulterior a apărut şi numele doamnei avocat Raluca Mârza.

Dar…surprizele legate de închirierea spaţiului nu se termină aici, pentru că mai apar două contracte de închiriere.

Prin Contractul  Nr.11 din 11.12.2009, DRUMARII primesc în chirie spaţiul din B-dul M. Kogălniceanu, Nr.19, Bl. C5, et. III, Ap.21 de la S.C.  ECUATOR S.R.L. cu sediul în Ipoteşti, Str. M. Viteazu, Nr. 424, Jud. Suceava. Contractul, semnat de amicul Kadas Iluna şi de Viorica Croitor, administrator al S.C. ECUATOR S.R.L., prevede plata sumei de 310 Euro lunar.

Prin contractul nr.38/14.09.2009 semnat cu S.C. VIP-PROD  S.R.L. Braşov, DRUMARII mai închiriază o dată spaţiul din B-dul M. Kogălniceanu, nr.19, Bl.C5, ap.21, plătind încă 310 Euroi lunar. Semnatarii actului sunt GheorgheŢop-Ferghete şi Kadas Iluna, alias Andy.

Surprizele se ţin lanţ. Bilanţul anului 2009 şi contabilii societăţii. Falsuri în înscrisuri sub semnătură privată depuse la ORC Braşov. Dosarul penal 10.172/P/ 29 sept.2009 şi asocierea la un grup infracţional. Devalizarea SC DRUMARII. Licitaţia publică şi contractul de achiziţie cu RADET nr. 198 din 06.01.2010.

Conţinutul Bilanţului anului 2009 (n.a.: întocmit de expertul contabil Turcu Ştefan)

şi a celorlalte documente depuse de societate la ORC Braşov a fost de-a dreptul şocant: o pierdere de 6 miliarde lei vechi. Vă vine să credeţi? Şi asta nu e tot, căci documentul  de aprobare a bilanţului pe 2009 este semnat în fals în ceea ce-i priveşte pe acţionarii italieni Penta şi Tiziano Mati. Faţă de aceste falsuri în înscrisuri sub semnătură privată pe rolul Parchetului Judecătoriei Braşov există dosarul penal 10.172/P/29 sept.2010.

Dar incredibilele mizerii nu se sfârşesc aici. Trebuie să adaug că, la sfârşitul anului financiar 2009, asociaţii români cheltuiseră întregul capital social, scoţând din inventar toate utilajele cumpărate pe numele firmei.

Imediat după intrarea în noul an, drumăreii români, în formaţiune incompletă (n.a.: asociatul Cătălin Alexa a fost arestat în septembrie 2009 pentru asociere la grup infracţional-dosar Tribunal Braşov 7946/62/2010) trec la atac, dând o lovitură multimiliardară.

Nu se ştie cu ce bani, în ianuarie 2011 tandemul Kadas-Iluna participă la o licitaţie publică electronică şi cumpără de la RADET  BUCUREŞTI, conform contractului nr. 198/ 06.01.2010, patru (4) automacarale în valoare de 1.495.000 RON. Deştepţi românii noştri, nu-i aşa? Ce au făcut cu aceste macarale veţi vedea în continuare. Citiţi şi o să vă cruciţi!

(va urma)

Liliana Delia MORARIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*