Colimator

La Tulcea s-a aciuat o firma care vinde iluzii

<p>Proprietăţi de vacanţă la preţuri subţiri, două săptămâni de vacanţă în următorii trei ani, sub 1000 euro, pentru patru persoane, adică două cupluri, aşa arată oferta firmei White Sands Marketing SRL, înfiinţată anul trecut la Bucureşti, cu manager englez, într-o prezentare time-sharing, la sala de conferinţe a hotelului Delta din Tulcea.

Asta după ce au ameţit fraierii din mai multe judeţe, oferindu-le doar pe hârtie vacanţe de lux în Tenerife la preţuri de nimic. Angajaţii firmei aboordează clienţii prin telefon, solicitându-le să completeze un chestionar cu întrebări legate de vacanţele petrecute în străinătate. Dacă sumele cheltuite depăşesc 1000 de euro, clienţii sunt consemnaţi într-o bază de date, ulterior aceştia primind din nou telefon în care li se comunică că sunt fericiţii câştigători ai unor premii. Tot atunci sunt invitaţi, ca o ofertă irezistibilă, să participe la viitoarea prezentare a firmei care ’’surprinzător’’ are loc chiar în oraşul lor. Odată invitaţi, pentru a intra în posesia premiului şi sub pretextul unei licitaţii organizate ad-hoc şi la care poţi câştiga o şampanie sau o cutie de bomboane, potenţialii clienţi sunt bombardaţi cu oferte iluzorii. Adică sunt invitaţi să cumpere pe loc o vacanţă la un preţ extrem de avantajos, vacanţă care trebuie însă plătită chiar în ziua prezentării. Numai că în contractele pe care clienţii le semnează cu firma nu se specifică perioada rezervării, nici hotelurile unde teoretic ar trebuie să se cazeze vânătorii de chilipiruri cu iz exotic. După ce lecturezi cele două pagini ale contractului, constaţi că transportul, masa şi celelalte cheltuieli suplimentare nu sunt deloc treaba firmei, ci a lor, deci preţul excursiei creşte considerabil. De regulă, după ce se prind de şmecherie, oamenii îşi vor banii înapoi, dar firma a stipulat în contract penalităţi. Dacă un client, de pildă, renunţă la vacanţă cu mai mult de 30 de zile înainte de data plecării, penalităţile sunt de 90 la sută, iar dacă te răzgândeşti cu mai puţin de 16 zile înainte de vacanţa visurilor tale, nu mai iei niciun bănuţ. Societatea care vinde aceste iluzii turistice nu are nici licenţă, nici brevet de la Ministerul Turismului, plus c-a fost amendată de Protecţia Consumatorului din judeţele pe unde şi-a expus ofertele, iar vacanţele antamate după semnarea contractului pot fi programate în decursul a trei ani, fără ca să existe vreo garanţie că firma va mai exista în acest interval. Ni se semnalează din estul ţării, că nu numai cei de la White Sands Marketing dau ţepe pe această schemă, ci şi alte firme.

Pompiliu Comșa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*