Colimator

„Marea desecretizare” secretizată!

  Cum se păruiesc reciproc instituțiile publice incitate de politicieni: Culpabilizarea Jandarmeriei Sunteți naivi dacă digerați acțiuni ale unor oameni […]

 

Cum se păruiesc reciproc instituțiile publice incitate de politicieni: Culpabilizarea Jandarmeriei

Sunteți naivi dacă digerați acțiuni ale unor oameni politici care va flutură informații destinate eventual preșcolarilor, ca mai apoi să va entuziasmați și să le răspandiți ca pe o mare victorie: „Au desecretizat dosarul!”

Restul înfloriturilor sunt picanterii… Au desecretizat dosarul… pentru cine?  Mass media nu poate să-l vadă deoarece încă se derulează o anchetă. Știți ce o să se întâmple?  O să apară tot felul de invenții a „gazetarilor militarizați”, îmbrăcați în haine civile dar dezbrăcați de caracter, ce nu pot fi verificate deoarece dosarul este SECRET pentru public.

Mizaeste altă. Slăbirea instituțiilor statului, puse  să se atace reciproc.  Acest dosar – impropriu numit„ un dosar”, deoarece sunt două –  este în lucru la două instituții de anchetă, una militară și alta civilă:

1. Secția parchetelor militare a Parchetului General, unde sunt anchetate faptele de agresiune a angajaților MI împotrivă demonstranților.

2. Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT), unde este anchetată reclamație Jandarmeriei în legătură cu acuzația de lovitură de stat.

Ambele instituții au dosarul lor, independent unul de altul, cu toate datele nesecrete pentru lucrătorii lor de la începutul anchetei.  Doar numele reale a agenților infiltrați în această acțiune și Serviciul Secret de unde provin (fie SRI,  DGIA sau BND-ul german etc.) nu îl au. Oricum, legea prevede că deconspirarea unui agent secret acoperit este o infracțiune.

Mai verificați, jurnaliștilor, puteți să solicitați, conform dreptului la liberă informație, răspuns la întrebarea dacă Parchetul Militar au avut toate datele în dosarul ce-l aveau în lucru sau abia acum au primit dreptul să acceseze anumite informații. Idem pentru DIICOT. Dar DIICOT, în loc să cerceteze cauza pentru care s-a depus plângerea penală către propria instituție, cere dosarul Parchetelor Militare ce aveau o altă cauză în lucru.

Eu am fost acolo în primăvara, am fost invitat oficial și am avut o discuție cu șeful parchetelor militare, gen. Alexandru. Atunci au fost audiați cei din dosarul „10 august 2018”.

Toate datele existau de atunci, ei au instrumentat dosarul de agresiune împotriva civililor. Există și anumite părți clasificate ce nu pot fi văzute decât de către cei ce au certificat ORNISS. Acele date rămân în continuare secrete.

Totul este un bluf pentru electorat. Știrea că DIICOT a primit, doar acum, dosarul complet este tot o gogoriță.

Procurorii DIICOT, după ce a înregistrat reclamația Jandarmeriei privind faptul că demonstranții au încercat o „lovitură de Palat”, s-au gândit mult și bine, iar în loc să cerceteze ce aveau în lucru, ei au cerut dosarul instrumentat de Parchetul Militar, cel care cerceta abuzul jandarmilor. DICOT nu are atribuții în a cerceta militarii și infracțiunile comise de aceștia în timpul serviciului.

Fiind mare presiunea politică, cu toate că cererea DIICOT-ului era ilegala, Parchetul Militar a gafat spunând că dosarul lor ar conține date secrete. Normal era să refuze, fără explicații suplimentare inutile, în baza legii care specifică clar doar dreptul Parchetului Militar de a cercetă cadrele militare.

Adevăratul scop al acestor acțiuni și presiunilor asupra instituțiilor de investigații penale este transformarea Jandarmeria într-o instituție vulnerabilă, șubrezită, pentru a fi aservită Noii Securităti.

                                                                                                               Octav FULGER

Citiți și Hell Hellvig

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*