Lichele

Minciunile trădătorului Sabin Gherman despre așa-zisul „steag al Transilvaniei”

  Iată ce spunea homunculul creat în eprubetă, Sabin Gherman, despre drapelul asupritorilor românilor: „Ce-o avea steagul Transilvaniei de-i sperie? Culorile sunt aceleaşi […]

 

Iată ce spunea homunculul creat în eprubetă, Sabin Gherman, despre drapelul asupritorilor românilorCe-o avea steagul Transilvaniei de-i sperie? Culorile sunt aceleaşi ca ale drapelului românesc, dar aşezate în ordinea galben-roşu-albastru. Că-i dinainte de 1918? – adică până la 1918 n-a fost viaţă în Ardeal?”. Merită citit tot articolul, publicat într-un ziar antiromânesc, pentru a vedea până unde merge nemernicia unei slugi trădătoare, care manipulează cititorii prin falsificarea istoriei: http://romanialibera.ro/…/de-cand-e-interzis-steagul-transi…

În primul rând, culorile cârpei „transilvane” sunt albastru-roșu-galben pe verticală, nu așa cum greșește intenționat Gherman și le prezintă ordinea inversată, deși galben-roşu-albastru este același drac, dar răsturnat. Tot așa a încurcat culorile – însă nepremeditat! – și gazetarul bucureștean citat de Gherman, cel care a scris despre cele cinci românce judecate de unguri la Sibiu, în 1895, pentru că au purtat cocarde tricolore în public.

Ordinea culorilor pe așa-zisul „steag al Transilvaniei” este albastru-roșu-galben, nu galben-roșu-albastru cum „greșește” intenționat Sabin Gherman, ca să fie în acord cu cele scrise eronat de un gazetar în anul 1895.

Citatul din „Universul literar” este o minciună servită prin omisiune de Sabin Gherman, deoarece iată cum arată pasajul  respectiv integral, luat din aceeași sursă de care s-a servit și fățarnicul Gherman (http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/povestea-celor-cinci-romance-judecate-sibiu-1895-unguri-purtat-cocarde-tricolore-1_57de80f85ab6550cb8c3fa7a/index.html), care a reprodus doar ceea ce am subliniat noi, restul, deși foarte important (partea citatului cu scrisul boldit, îngroșat, de noi) fiind înlocuit cu puncte-puncte: La întrebarea judelui că avut la a cunoştinţă de dispoziţiunea legei care opreşte purtarea acestor colori, raspunde că a ştiut că legea opreşte purtarea colorilor streine, tricolorul galben-roşu-albastru nu este însă tricolor strein, deoarece acelea sunt colorile noastre ale românilor, locuitorii autochtoni ai acestei ţări, mai departe sunt şi colorile Ardealului, ale ţărei noastre şi chiar şi capitala Ungariei s’a îndrăgit de aceste colori încât şi le-a ales pentru reprezentarea sa. Nu cunoaşte că prin faptul său a comis vreun delict oprit de lege, deоаrece n’a avut intenţiune decât a’şi manifesta cu această ocaziune solemnă simţul său de bun român. Cere să fie achitat.

Ca să vă convingeți, iată și ce a citat ticălosul de Sabin Gherman, doar ca să dezinformeze și să manipuleze cititorii, el eliminând din text partea cu capitala Ungariei: La întrebarea judelui dacă a avut cunoştinţă de dispoziţiunea legei care opreşte purtarea acestor colori, răspunde că a ştiut că legea opreşte purtarea colorilor streine, tricolorul galben-roşu-albastru nu este însă tricolor strein, deoarece acelea sunt colorile noastre, ale românilor, locuitorii autochtoni ai acestei ţări, mai departe sunt şi colorile Ardealului. (…) Nu cunoaşte că prin faptul său a comis vreun delict oprit de lege, deоаrece n’a avut intenţiune decât a’şi manifesta cu această ocaziune solemnă simţul său de bun român.

 Deci, este clar că-i vorba de tricolorul românesc, chiar dacă ordinea culorilor este prezentată greșit de gazetarul bucureștean ca „galben-roșu-albastru”, prin referirea în continuare a acuzatei la drapelul Budapestei (capitala Ungariei s’a îndrăgit de aceste colori încât și le-a ales pentru reprezentarea sa)! Steagul Budapestei are culorile roșu-galben-albastru!!! Q.E.D.! 

Steagul Budapestei.

La fel, tricolorul românesc a avut întotdeauna culoarea galben la mjloc, indiferent că a fost arborat sau purtat în Transilvania, Muntenia sau Moldova!!! 

Ziaristul de la „Universul literar” a încurcat ordinea culorilor, exact cum a făcut și Sabin Gherman chiar în oda dedicată steagului stăpânilor săi, cei care au umilit românii secole de-a rândul. Singura deosebire fiind că la Sabin Gherman a fost o greșeală intenționată, premeditată, cu scopul suprapunerii cu cele scrise în anul 1895, ca să-și susțină minciunile că tricolorul românilor din Ardeal ar fi fost galben-roșu-albastru. Pentru trombonistul Gherman nu contează că nici măcar ordinea aceasta nu-i cea reală, culorile cârpei la care se închină zdrențele trădătoare fiind răsturnate, adică albastru-roșu-galben!

Așa-zisul „steag” al Transilvaniei, cel cu care defilează secesioniștii ardeleni, are culorile albastru-roșu-galben copiate în aceeași ordine de pe stema din anul 1765, care reapare și ea pe cârpa respectivă.

Stema Marelui Principat al Transilvaniei, cum a fost stabilită de Maria Terezia în anul 1765.

Românii ardeleni au purtat întotdeauna steaguri și cocarde tricolore aidoma celor ale fraților de peste munți, cu culoarea galben la mijloc, indiferent pe care poziții s-au situat culorile roșu și albastru, sus sau jos (steagul vertical) sau marginea laterală stânga-dreapta (steagul orizontal)!

Steag românesc de la Blaj, din anul 1848. Se observă culorile tricolorului, culoarea galben fiind la mijloc.

Stema Mariei Terezia din 1765, cea care a dat și culorile drapelului secesioniștilor, nu are absolut niciun simbol românesc, pe ea fiind expuse doar emblemele națiunilor favorizate – Unio Trium Nationum din Evul Mediu – în Transilvania, așa cu am arătat mai sus: soarele și luna – simbolul secuilor, acvila neagră – simbolul ungurilor și cele șapte turnuri – simbolul sașilor.

Grav este că această stemă jignitoare la adresa ardelenilor români a fost preluată oficial de statul român și se află pe stema națională alături de alte steme regionale. După cum se observă lesne, stema Ardealului unguresc ocupă aceeași poziție pe câmpul heraldic din stema oficială a României ca în fosta stemă a Ungariei imperialiste din anul 1910 – pe scut, dreapta-jos.

Stema oficială a României.

Stema Ungariei de la 1910, când aceasta era parte a imperiului dualist austro-ungar.

                                                                                            Marius Albin MARINESCU

Fragment din articolul Cântăciosul Aurel Tămaș susține dezmembrarea României!

3 Comments

  1. European

    Iobagilor români. Habar nu aveti de nimic, în special de istorie ! Noi, ardelenii am avut capitala la Viena, iar iobagii de voi, la Istambul !!!

    • justitiarul

      Iobagi români au avut grofii unguri din Transilvania. Tu habar nu ai de istorie și suferi de complexul slugoiului etern, dispus să pupe în cur străinii care i-au asuprit strămoșii de-a lungul secolelor. Muntenia și Moldova nu au fost niciodată ocupate militar și administrativ de turci, așa cum s-a întâmplat în Ardeal și Banat, unde administrația era habsburgică și apoi austro-ungară, iar cazărmile erau pline de catanele imperiale ale stăpânilor de la Viena până în anul 1918 și documentele erau întocmite în limba maghiară, nu în românește. Turcii nu și-au impus relgia lor, nu au construit bisericile lor (moschee), nu au interzis religia ortodoxă și nici nu au dărâmat bisericilea ortodoxe, cum s-a întâmplat în Transilvania, unde generalul Bucow a incendiat bisericile și mănăstirile ortodoxe din lemn și a tras cu tunul în cele zidite: http://www.justitiarul.ro/imperiul-habsburgic-atrocitatile-impotriva-credinciosilor-ortodocsi-romani-din-transilvania-preoti-si-tarani-martiri/. Pune mâna pe carte, băiețaș, lasă mitingurile spălaților pe creier, așa ca tine și după aceea mai dialogăm! Și din pseudonimul ales, „european”, se vede că ești un idiot funcțional, la fel ca „europeanul” și idolul tău, „românul” Klaus Werner Iohannis. Moldovenii și muntenii sunt la fel de europeni ca și tine sau vienezii tăi dragi, indiferent că vor sau nu globaliștii neomarxiști sau neoliberali de teapa ta.

    • Marin

      Mai loaza, indiferent ca esti roman sau ungur, sa te lauzi ca ai avut capitala la Viena trebuie sa fii cu adevarat tampit! Ai curaj sa te duci intre moti, oseni sau maramureseni sa le spui cretinatatile tale?! Nu cred! Iar orasul respectiv de numeste IstaNbul, nu IstaMbul, ca sa spun ca de fapt este Constantinopol – capitala Imperiului Roman de Rasarit si capitala Ortodoxismului mondial, tot asa cum Vaticanul este capitala Catolicismului mondial! Parca suna altfel, dar ca sa stii acestea trebuie sa pui mana pe carte, sa citesti si sa inveti, altfel vede lumea cat esti de prost!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*