Colimator

Olanda este duşmanul de moarte al României, nein Constanţa, nein Schengen

    Un lucru trebuie înţeles clar fără divagaţii inutile pe teme de Europă civilizată. Oricâte puşcării am avea, oricâţi […]

 

 

Un lucru trebuie înţeles clar fără divagaţii inutile pe teme de Europă civilizată. Oricâte puşcării am avea, oricâţi corupţi am băga la bulău, oricâte DNA-uri ar funcţiona, România putând deveni mai catolică decât Vaticanul, atât timp cât Rotterdamul se află în Olanda şi Constanţa în România, noi nu vom intra în Schengen!

Trebuie să fii olandez idealist să îţi omori propria economie portuară acceptând să aduci în spaţiul economic-comunitar un port care va surclasa toată economia olandeză. Deci, aderarea României la Schengen are doar legătură directă cu portul Rotterdam şi nu cu dosarele lui Kovesi.

Rotterdam1

În prezent, al treilea mare port al lumii şi cel mai mare din Europa este Rotterdam. Pe aici, intră toată marfa din lume în spaţiul comunitar. Adică în spaţiul lui Schengen. Şi asta se întâmplă de când e lumea modernă, ea făcută. Bun, hai să privim un pic harta Uniunii Europene.

La marginea estică a Uniunii, avem un port mare şi fluvial şi maritim. Care este…lesne de ghicit..Constanţa. De la la Constanţa pleacă spre Europea trei mari magistrale – rutieră Autostrada A1, magistrala petrolieră şi magistrala fluvială Dunăre – Rin.

Deci trei coridoare europene care se duc hăt departe până în inima Europei. Şi haideţi să aruncăm şi o privire spre est de Constanţa. Ce vedem? Marea Neagră şi toată Asia şi Orientul. Ce înseamnă asta? Cea mai mare piaţă din lume. Acestei piaţe pe unde i-ar fi mai lesne să bage mărfuri în Uniunea Europeană?

Normal că prin cel mai apropiat orificiu: Constanţa. Adică, portul din  România Schengenistă, Constanţa, ar deveni cel mai mare port al Europei şi implicit unul din cele mai importante din lume. Unde mai este Rotterdamul în ecuaţia asta? Sub Constanţa, adică doar cu emisfera vestică. Cărui olandez i-ar conveni ca o ţară de asta de mâna a doua, cum e România considerată, să ia smântana? Nici unuia.

Constanta1

Constanta deci în varianta Schengen ar deveni cel mai mare port al Europei, judecând după volumul de mărfuri taxabile şi care ar intra în Uniune. Numai dacă punem la socoteală China amuţim, cu ce poate produce, mai ales că guvernul de la Beijing doreşte mai demult, un picior, sau un cap de pod prin România.

Constanţa este deci o comoară economică, a văzut asta şi fostul primar Mazăre, care s-a luptat ceva ani, să treacă acest port în subordine. Dezvoltarea economică a Dobrogei şi cu puternice raze spre tot Sud-Estul României depinde strict de intrarea României în Schengen şi implicit de portul Constanta, cel care îşi va dubla proporţiile din toate punctele de vedere. Nu mai spunem de aeroportul Constanţa şi tot ce se află pe acolo….

Cine nu vrea asta? Un singur răspuns: Olanda. Ce face Olanda acum? Are de la 1 ianuarie preşedinţia UE. Aşa că România nu va intra în Schengen, chiar dacă arestăm noi tot parlamentul de la Bucureşti şi chiar dacă ne călugărim peste noapte. Că Olanda este extrem de abilă şi va spune „Da”, să fim convinşi că o altă naţiune „germanică” va spune nu, că aşa e în tenisul lor de mari lorzi şmecheri!

Iar noi nu avem ce face, suntem încă prea mici, să facem garagaţe, deşi ştim tot adevărul, că de fapt la bază este doar lupta economică între Rotterdam şi Constanţa.

Membrii Comisiei Europene şi-au ţinut întâlnirea săptămânală la Amsterdam pentru a marca începutul perioadei în care Olanda va deţine preşedinţia Uniunii. Premierul olandez a prezentat în cadrul întâlnirii priorităţile pentru următoarele 6 luni. Din discuţiile purtate de corespondentul Ştirilor TVR Lucian Pîrvoiu cu membri ai cabinetului Rutte, dosarul România – Schengen nu este de actualitate.

Premierul olandez Mark Rutte a anunţat că preşedinţia ţării sale va fi una pragmatică, bazată pe eficienţă şi rezultate concrete, a transmis Lucian Pîrvoiu pentru Telejurnalul  TVR.

Din discuţiile purtate de corespondentul Ştirilor TVR cu membri ai cabinetului Rutte, care au fost şi ei prezenţi la întâlnirea de la Amsterdam, dosarul România – Schengen nu este de actualitate, ceea ce înseamnă că opoziţia Olandei la intrarea ţării noastre în spaţiul de liberă circulaţie rămâne intactă.

                                                                                                                    Mihai IONESCU

Sursa: http://www.ramnicuvalceaweek.ro/

8 Comments

  1. gil

    am fost in portul rotterdam si am inchiriat un taxi pe apa timp de o ora….. nu cred ca va ajunge constanta mai mare -desi mi-as dori-…….cred ca are sute de km de cheiuri

  2. Ungureanu Mihaela

    Eu am vazut portul Rotterdam pe Google Earth asa ca putem face toti diferenta .Articolul este bun.Sa nu uitam ce a reprezentat Sulina pentru Europa.S-ar putea ca Olandezii sa priveasca in viitor sa faca niste scenarii de dezvoltare pe care sa le modeleze in folosul lor .Politicienii lor nu sunt bezmetici ca ai nostrii iar interesul lor national nu este confundat cu buzunarul propriu.

    • Mihai

      Corect!

  3. cristian

    Asta e solidaritatea europeana

  4. Costy

    Intamplator lucrez pe aici „Rotterdam” si cr deti-ma Constanta nu o sa ajunga in veci la nivelul acestui oras „port” sunt prea multi hoti de meserie in parlamentul romaniei in cat sa avem noi sansa sa ajungem la 10% din nivelul economic al Rotterdam-lui si la ce fac astia aici….. Suntem o tara de hoti care nu vad altceva de cat bani. Asa ca mai bine ramanem asa cum suntem adica neinsemnati in toata europa. Si inca ceva puteti sa va plangeti cat vreti pe orice retea de socializare atata timp cat nu va dati guvernul actual jos inclusiv asa numitul presedinte care oricum este de fatada nu o sa ajungeti nicaieri o sa ramaneti in mocirla.

    • eu

      Tu numai esti Roman neinsemnatule de folosesti cuvintul „sa va” ?si eu lucrez de 20 de ani „PE AICI pe afara”dar asta nu inseamna ca am uitat ca sunt Roman ,unul cu creierul tau nu poate face diferenta dintre „MACRO” si „MICRO”” MACRO este viziunea si planul Olandezilor iar MICRO este ccea ce intelegi tu, asa ca eu unul sunt multumit daca specimene ca tine ramin pe veci „PE ACOLO PE LA ROTTERDAM”!!!

  5. G.

    Cine nu a lucrat in portul Constanta in „perioada lui de glorie”de pana in ’90 nu stie stie cat de mare este felia ce o poate lua din „tortul” portului Rotterdam! Olandezii stiu asta si nu vor accepta ca noi sa le luam cateva zeci de miliarde de dolari anual!!! Pe de alta parte avem un guvern de tehnocrati de rahat, care stiu ca daca vor ridica ciocul nu-si vor mai gasi locul in structurile europene din care au venit !

  6. Daniel Scortaru

    Unii vor sa iasă și noi vrem sa intram, chiar suntem foarte prosti! Sper doar ca prim ministrul asta sa nu fie o marioneta. Poate se trezește și își va da seama ca noi ne vom ridica DOAR CU CEI DIN EST asa cum era pe vremea glorioasa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*