Atitudini

„The Jerusalem Post”: „Europeanul” Klaus Iohannis atacat pentru scandalul cu ambasada și reactivarea unei organizații naziste

  DE CE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI REFUZĂ MUTARE AMBASADEI LA IERUSALIM? Guvernul român și biroul președintelui, România are șansa de a sfida politica […]

 

DE CE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI REFUZĂ MUTARE AMBASADEI LA IERUSALIM?

Guvernul român și biroul președintelui, România are șansa de a sfida politica UE față de Israel într-o manieră responsabilă.

                                                                                         de RADU GOLBAN, aprilie 25, 2018 ora 22:59 

Cum poate să fie un prieten al Israelului, președintele României, Klaus Werner Iohannis, care de 23 de ani a fost, de asemenea, președintele Forumului Democrat al Germanilor din România, care se pretinde a fi succesorul legal al unei foste organizații naziste? Vinerea trecută, Iohannis și-a exprimat opoziția față de propunerea guvernului de a muta ambasada țării la Ierusalim.

Angajamentul său față de cauzele pro-evreiești este remarcabilă. După ce a fost ales, s-a implicat pentru prima dată pe 27 ianuarie 2016, de Ziua Internațională a Holocaustului, când a susținut evenimentul intitulat „Cu fața, în spatele sârmelor ghimpate: Deportarea etnicilor germani în URSS”.

Ca să nu mai vorbim că, în 2016, România preluase președinția Alianței Internaționale pentru Memoria Holocaustului (International Holocaust Remembrance Alliance – IHRA) .

Această comemorare a suferințelor autorilor războiului care au fost deportați din România în URSS, la această dată, a creat o echivalență falsă între făptuitori și victime și, de fapt, a ignorat Holocaustul.

În timpul mandatului său de șef al Forumului Democrat al Germanilor din România, am fost martorii restabilirii în România, de fapt și de drept, a unei organizații naziste care a fost desființată în 1944 pentru îndeplinirea obligațiilor asumate de statul român în cadrul tratatelor de pace la sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial. Această reabilitare legală a unui grup pro-hitlerist poate avea consecințe deosebit de grave, nu numai pentru supremația legii în România, ci și pentru ordinea juridică internațională, bazată pe tratatele care au pus capăt conflagrației mondiale.

În studiile de la Nürnberg, „Grupul Etnic German” a fost clasificat drept o organizație fascistă vinovată de sprijinirea războiului lui Hitler, inclusiv în ceea ce privește Holocaustul. „Grupul Etnic German” a fost dizolvat în 1944 și a fost interzisă reînființarea acestuia ca urmare a obligațiilor asumate de guvernul român în temeiul Acordului de armistițiu încheiat cu aliații (articolul 15 din acord).

Preocupările legate de consecințele juridice și politice la nivel național și internațional ale deciziei României de a recunoaște un grup etnic, actualmente cunoscut sub denumirea de „Forumul Democrat al Germanilor din România” ca „succesor în drepturi al Grupului Etnic German” sunt extrem de controversate. În timp ce Procuratura Română a făcut apel la decizia instanței de a recunoaște organizația condusă de Iohannis drept „succesorul în drepturi al Grupului Etnic German” și a susținut că hotărârea atacată încalcă Acordul de Armistițiu semnat în 1944, președintele român este mândru, cu siguranță, de mutarea sa istorică.

Este destul de uimitor faptul că aceeași persoană, Iohannis, care ignoră legile publice internaționale, își exprimă acum rezervele privind mutarea ambasadei române la Ierusalim, citând surse și principii ale ONU, de care nu i-a păsat niciodată.

Ipocrizia sa a ajuns acum la un nou nivel, în detrimentul Israelului, al României și al prieteniei solide dintre cele două țări.

De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că un președinte care a păstrat postul ambasadorului în Israel vacant în ultimii doi ani este puțin probabil să arate vreun interes într-un parteneriat solid cu Ierusalimul.

Indiferent de tensiunile politice interne dintre guvernul român și biroul președintelui, România are șansa de a sfida politica UE față de Israel într-o manieră responsabilă prin relocalizarea ambasadei sale la Ierusalim. Israelul, o țară cu o profundă conștientizare a istoriei, nu are nevoie de lecții în principiile internaționale publice de la cei care refuză să fie adevărații săi prieteni. Nu în ultimul rând, un politician care a făcut, direct sau indirect, eforturi de a rescrie istoria nazistă într-o manieră toxică, discriminatorie și ilegală ar trebui cel puțin să aibă măcar decența de a păstra liniștea în chestiuni legate de o cauză israeliană.

Autorul, care are o diplomă de doctor în economie, este cetățean român și german, editorialist pentru Cotidianul (București / România).

                                                                                              Traducere și adaptare Simina BARBU

Sursa: The Jerusalem Post

 

WHY IS ROMANIA’S PRESIDENT REFUSING TO RELOCATE THE EMBASSY TO JERUSALEM?

Romanian government and the president’s office, Romania has a chance to defy the EU’s policy on Israel in a responsible manner.

                                                                                   BY RADU GOLBAN   APRIL 25, 2018 22:59

How can Romanian President Klaus Werner Iohannis, who for 23 years was also the president of the Democratic Forum of Germans in Romania, which claims to be the legal successor to a former Nazi organization, be a friend of Israel? Last Friday, Iohannis expressed his opposition to the government’s proposal to move the country’s embassy to Jerusalem.

His commitment to pro-Jewish causes is remarkable. Once elected, he involved himself in Jewish affairs for the first time on January 27, 2016, International Holocaust Remembrance Day, when he supported an event called “With their faces behind barbed wire: The deportation of ethnic Germans to the USSR” in Bucharest.

This is not to mention the fact that Romania took over the chairmanship of the International Holocaust Remembrance Alliance in 2016.

This commemoration of the suffering of perpetrators of war who were deported from Romania to the USSR, on this particular date, created a false equivalence between perpetrators and victims, and in fact ignored the Holocaust.

During his tenure as head of the Democratic Forum of Germans in Romania, we witnessed the reestablishment in Romania, in fact and in law, of a Nazi organization which was dismantled in 1944 in fulfillment of the obligations assumed by the Romanian state under the peace treaties at the end of WWII. This legal rehabilitation of a pro-Hitler group may bring about particularly serious consequences, not only for the rule of law in Romania but also for the international legal order, which is founded upon the treaties that brought the global conflagration to an end.

In the Nuremberg Trials, the “German Ethnic Group” was classed as a fascist organization guilty of supporting Hitler’s war, among other things, including with regard to the Holocaust. The “German Ethnic Group” was therefore dissolved in 1944 and a ban was placed on its reestablishment as a result of the obligations assumed by the Romanian government under the Armistice Agreement reached with the Allies (article 15 of the agreement).

The concerns about the legal and political consequences at the national and international levels of Romania’s decision to recognize a present-day political ethnic group known as the Democratic Forum of Germans in Romania as the “successor in title to the German Ethnic Group” are highly debatable. While the Romanian Public Prosecutor’s Office appealed the court’s decision to recognize the organization run by Iohannis as “the successor in title to the German Ethnic Group” and argued that the appealed judgment is in breach of the Armistice Agreement signed in 1944, the Romanian president must surely be proud of his historic move.

It is quite astonishing that the same person, Iohannis, ignoring public international laws, is now expressing reservations about the movement of the Romanian embassy to Jerusalem citing UN sources and principles he never really cared about.

His hypocrisy has now reached a new level, to the detriment of Israel, Romania and the solid friendship between the two countries.

One should also bear in mind that a president who has kept the ambassador’s post in Israel vacant for the past two years is unlikely to show any interest at all in a solid partnership with Jerusalem.

Irrespective of the internal political tensions between the Romanian government and the president’s office, Romania has a chance to defy the EU’s policy on Israel in a responsible manner by relocating its embassy to Jerusalem. Israel, a country with a profound awareness of history, needs no lessons in public international principles from those who refuse to be its true friends. Last but not least, a politician who has directly or indirectly made efforts to rewrite Nazi history in a toxic, discriminatory and unlawful manner should at least have the decency to keep quiet in matters concerning an Israeli cause.

The author, who has a doctorate degree in economics, is a Romanian and German citizen. He is an editorialist for Cotidianul (Bucharest/Romania).

The Jerusalem Post

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*