Colimator

Traian Băsescu servea interesele dușmanilor României din anii ’90, Flota a fost lichidată la ordin!

  Părintele Dan, fost director al Bancorex în anii ’90, spune că undeva sus, s-a decis îngroparea Flotei României: Flota […]

 

Părintele Dan, fost director al Bancorex în anii ’90, spune că undeva sus, s-a decis îngroparea Flotei României: Flota era foarte bine, era pe picioare, naviga, se putea salva. Au fost lichidate, una câte una, peste 230 de nave

 

Părintele Ilarion Dan de la Mănăstirea Crucea, unul dintre cei mai apreciați duhovnici ai Dobrogei, a fost, înainte de a îmbrățișa chemarea către Dumnezeu, directorul sucursalei Constanța a Bancorex, cea mai mare bancă din România în anii ’90.

În această calitate, părintele Dan a aprobat finanțarea Flotei Maritime a României,  a patra din Europa la acel moment. Într-un dialog cu Eugenia Vodă, la Profesioniștii, părintele Dan a mărturisit că undeva sus, s-a stabilit ca Flota Românească să nu fie salvată și că activitatea sa de finanțare a companiilor maritime românești nu este apreciată.

„Au fost acolo niște lucruri… Sucursala Constanța a fost implicată în activitatea de creditare a Flotei Românești… Noi am acordat credite navelor românești. Din această postură, am înțeles că nu se dorea ca această flotă să rămână pe apă. Flota era foarte bine, era pe picioare. La un moment dat, implicarea mea în activitatea de creditare a Flotei nu a mai fost apreciată.

Se putea salva această Flotă, ea naviga. A deranjat poziționarea sucursalei Constanța în finanțarea Flotei.  Garanțiile creditelor erau navele însăși, o parte dintre credite au fost recuperate, numai că flotele au fost lichidate într-o dezordine desăvârșită. Navele au fost vândute una câte una. Cele trei companii maritime aveau împreună peste 230-240 de nave”, a spus părintele Dan.

Contramiralul Vergil Chițac a spus, acum doi ani, că Flota Românească era într-o stare foarte bună: „Mai mult de 65% din nave aveau vechimea de până în 15 ani. Astăzi, în momentul ăsta în care noi discutăm. 50% din flota mondială, numai 50%, sunt nave de până în 15 ani. Deci cum pot eu să cred că o flotă, care avea, la vremea aceea, 65% din nave tinere nu putea fi performantă pe piața shipping-ului, iar astăzi o flotă care are numai 50% nave tinere este performantă?!”

Conform Digi 24, în 1989 Flota Comercială a României avea în componență 311 de nave și încă 80 în construcție.

                                                                                                                                       Andrei NICOLAE

Sursa: activenews.ro

 

8 Comments

  1. IQ100

    era usor de dedus…poate ar fi fost binesa se spuna UNDE ‘suS” s-a decidis..logic, dacera PESTE presedi le , bun rau, diaboliocc, al Romaniei inseamna ca INAFARA TARII…deci parintele Dan dac vrea as nedea o informatie sa spunain clar CARE era acel centru de putere exterior si superior Romaniei..
    altfel putem deduce si noi..Qui bono??pai cine sunt stapanii nostri de azi??

  2. Ori sînt eu prost, ori titlul este foarte prost ales! Și sînt ziarist de meserie, iar în 1993 am participat, în calitate de reporter al ziarului JURNALUL NAȚIONAL la celebra conferință de presă în care NIELS SCHNECKER prezenta cam ce firme au înșfăcat flota de pescadoare!
    Nu văd însă ce legătură are Băsescu cu vînzarea flotei, căci te așteptai ca, după un asemenea titlu, să apară ceva dovezi că el ar fi intermediat vînzarea vapoarelor și ar fi încasat ceva comisioane! Din ceva dezvăluiri gazetărești, apăruseră niște dovezi că banii ar fi intrat în conturile PDSR, prin intermediul lui N. Văcăroiu, iar Băsescu doar ar fi semnat niște hîrtii, dar fără să încaseze vreun comision! eci, a fost tras pe sfoară!
    Pe viitor, rebuie să știți că în jurnalism nu se dau titluri care nu au legătură cu articolul! Așa fac doar pițipoancele jurnalistice!

    • George

      Dacă ai fi jurnalist din’93,ar trebui să-ți amintești de șeful corpului de control al ministrului transporturilor,unul Ștefănescu,care avea documente din care reieșea că Băse și Roman au primit 100mil dolari,în „afacerea”prăduirii flotei.

  3. daniel ionescu

    in hai sictir se impune de la sine!!

  4. Adolf Heine

    Din păcate forma asta de viață are supraimunitate penală și sprijin extern, deci nu cred că o să răspundă vreodată penal… Sau civil!

  5. Adrian

    Am citit cu speranta articolul, incitat, desigur, de titlu. Din pacate, nu am aflat nimic concret, nimic util.

  6. Petru Dimofte

    Flota a fost pierduta sub patronajul FPS-ului condus de PSDR-istul Emil DIMA. Miniștrii transporturilor Teodoru, Novac sau Trăienică Ochi de Sticlă nu au avut treaba cu asa ceva.
    Ministerul Transporturilor nu era proprietarul navelor, ci FPS.
    Ca atare numai FPS le putea, de facto si de jure, vinde .

    In trecere fie zis, când am distrus flota ( căci noi am făcut chestia asta, fie ca ne place , fie ca nu) nu eram nici in UE si nici in NATO. Nu atât hoției si corupției se datorează pierderea flotelor, cât incompetentei, a lipsei de studiu aprofundat si de cunoștințe minime in istoria si in modul de activitate a industriei de shipping la nivel international si, mai ales, a nepăsării vinovate a guvernanților vremii ( navele erau proprietate FPS si nu aparțineau decât scriptic si administrativ NAVROM sau CRPO).
    Cum sa nu pierzi când iti încredințezi navele in sistem bare-boat unor vulpoi din shippingul mondial, unși cu toate alifiile si fără scrupule, acordându-le favorul de a ipoteca navele si de a cheltui cum ii taie capul, fără aprobarea ta ca proprietar, creditul obținut. Dându-le, de fapt, șansa de a-si însuși mare parte din suma obținută (pe românește, am băgat vulpea lor in cotețul nostru de găini, iar asta chiar nu are a face cu nu știu ce conspirație mondiala contra tărișoarei).

    Prin astfel de manevre le-au tras-o in anii 50 Onassis si Niarchos americanilor! Acest tip de escrocherii, contracte bare-boat in shipping sau schema Ponzi ( Caritas, Gerald !!!!) pe piața financiara, au mai fost folosite după al II-lea război mondial in Europa si USA, fentând si decavând fraierii. Apoi au fost uitate. Dupa căderea comunismului, profesioniștii hoțiilor si-au amintit de aceste scheme si le-au folosi in tari naive, care nu cunoscuseră asemenea mânării, enumăr, cu voia dvs, Romania, Bulgaria,Polonia, Rusia, Ucraina ( de exemplu, Ucraina a pierdut in acest mod toată frumusețea de flota de nave pasager de la Odessa, Black Sea Shipping Company (BLASCO).

    Mai mult, proprietarul flotei de pescuit oceanic era FPS, iar administrator Ministerul Industriei Alimentare, Ministerul Transporturilor nu avea nici o legătura cu CRPO-Tulcea…
    . Pe vremea când a fost distrusa flota de pescuit Trăienică Ochi de Sticlă nu era ministrul transporturilor.

    • Mario

      Vad ca pari foarte documentat, si ma intreb, oare tu, nu ai auzit pana acum, ca asocierea paguboasa cu firma Klaveness, a fost semnata de Basescu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*