Colimator

Ce ar spune Pruteanu despre Selly?

  Recunosc că, destul de tardiv, m-am apucat să scriu despre fenomenul Selly dar, mai bine acum decât niciodată, că […]

 

Recunosc că, destul de tardiv, m-am apucat să scriu despre fenomenul Selly dar, mai bine acum decât niciodată, că e bună vorba asta din popor. Am fost în șoc anafilactic profund când am ascultat aceste versuri ale tânărului fecior cu care țara are viitor: „Fata mea se îmbracă în Gucci / Fata ta se îmbracă în Fucci/ Am un hit, îl sun pe Luci / La haterii ăştia le curg mucii” și nu m-am mai mirat că școala, a doua cea mai veche instituție din lume, și-a abandonat funcția de cunoaștere pentru una de pregătire exclusiv tehnică pentru piața muncii.

                „Cine naibii a decis că păsările sunt somnoroase?” 

Adică ce rost mai are să știi „Somnoroase păsărele”? Ce, păsările sunt somnoroase? Și ne ajută ele să ne angajăm, ele sau ăla care le-a descris în versuri? Poate alunec în generalizare sau desuetitudine dar, obiectiv privind lucrurile prin prisma celor 31 de ani, pot spune răspicat că acest borhot pestilețial numit 5Gang este un epifenomen al degradării școlii în întreaga lume. Da, știu că Selly a luat notă bună la bac, dar la ce oare i-a trebuit acest examen al maturității în cariera sa artistică de produs bani?

Că, potrivit versurilor, ajungi „MARE” fără școală ba chiar un pic de analfabetism dă bine! Vrei să fii Sellyman – e barosăneală. Cam atât despre argoul acestui fenomen profund inautentic al acestui om care, până la urmă, profită. Nu e imoral să profiți de prostia altora. Ne-a demonstrat și Dan Diaconescu cu fenomenul Elodia că, dacă prostia e prea mare, e imoral să nu profiți de ea.

Deci, nimic nou sub soare! Eu am crescut în liceu cu Paraziții, cu Bitză dar și cu Hayden sau Chopin. Jazzul, iarăși, a rămas ca un crâmpei frumos arcuit în sulfetul meu din acele nopți albe dedicate visării. Și ce mai visam… Probabil, generația S (de la ipochimenul mai sus menționat sau de la S marca Audi – cum preferați) nu știe să viseze așa cum, probabil, nu mai știe să înțeleagă versuri sau să aprecieze muzica.

               Îmi place să beau și bere și vin, în contextul de față

Un vers de la Paraziții precum „Vin binedispus de la o înmormântare de lesbiene, unde mai devreme m-am întins la bere” conține o subtilitate – adică la înmormântările de lebiene se bea bere. Alt vers tot de la ei spune că „Îți doresc ce-mi dorești tu mie și să ți se întâmple ție” – adică toată lumea îți vrea răul.

Un vers de la Bitză zice: „În prima zi de liceu mi-am luat șapca cu japca, mă alinam cu gândul că se întoarce roata” – adică jucam un rol și mă amăgeam că așa e mersul lucrurilor. Sau, „Îngerul care avea grijă de mine azi s-a sinucis, împins de efectul de catarsis” – adică m-am degradat atât de mult încât îngerul meu s-a sinucis, adică prin degradarea mea morală lăuntrică am ucis și frumusețea din jur care nu era emanația mea. Frumos, nu?

Sau amândoi „Tot ce spun acum uită până mâine vorbește vinul pentru mine, Nu mai lua în seamă tot ce zic, ce fac, fără tine.” Și ce frumos vorbea…

Faptul că dispare osânza culturală a maselor de români nu pare să preocupe pe nimeni

Cei care vin astăzi și ne spun că școala ar fi bine să nu-i mai streseze pe micuții copilași și să-și vadă de pregătire tehnică pentru corporații, de fapt, ne spun că nu mai avem nevoie de versuri ca acestea. Adică, ar fi fost mai potrivit pentru ei ca, în loc de vorbește vinul să apară niște grohăituri pe melodie, asta pentru o sugestie potrivită fix ca o ejaculare precoce aprofundată în toiul pasiunii împărtășite.

Faptul că dispare osânza culturală a maselor de români nu pare să preocupe pe nimeni. Pe lângă acest aspect, noțiunile clasice de „artist”, „artă” sau „cultură” au ajuns orice vrea interlocutorul care, grăbit să eticheteze ce nu cunoaște, scoate pe gură chestii care să-i mascheze, eclipseze mediocritatea stringentă. Aceste cuvinte devin puhav și substanța lor se golește de conținut.

Oare ce ar zice George Pruteanu (singurul intelectual dealtfel care se războia cu maneliștii la televizor în timp ce domnul Pleșu se lupta cu cârnații de Pleșcoi) după cicatricile sale cu maneliștii, văzându-l acum pe Selly pe post de fenomen de generație?

Poate s-ar gândi că, deși greșesc, maneliștii, ei măcar sunt autentici, pe când Selly duhnește a produs de marketing cu bacul luat în freză.

Gândiți-vă cum ar fi ca, în loc de „Bună seară, iubito! Te aștept ca și când numai dragostea noastră ar fi pe pământ”, să spunem „Bună, fă! Am cash și card și un S. Sunt VIP”. Putem trăi și într-o astfel de lume, dar de ce am face una ca asta?

                                                                                         Filimon ALEXANDRU, Cotidianul

 

2 Comments

  1. Florins

    Nu stiu de ce se mira autorul; tara(de fapt, globalistii) ne vrea prosti!
    Cum incepe?
    – manualul de istorie a Romaniei devine doar manual de istorie; urmeaza reducerea orelor de studiu;
    – similar, cu manualul de geografie;
    – urmeaza eliminarea orelor de studiu a limbii latine( taierea legaturilor cu trecutul istoric);
    – masacrarea limbii romane prin introducerea excesiva de cuvinte englezesti si tiganesti;
    – promovarea de emisiuni si filme cu homo si lesbiene, cu manele si ‘artisti’ imbecili’;
    – tot ce tine patriotism si credinta ortodoxa trebuie desfiintat sau batjocorit;
    – de pe noile masini a disparut simbolurile nationale si ‘politia romana’ va deveni ‘politie nationala’ iar culorile acestor masini, seamana, pana la identitate, cu cele germane!
    Mai putem vorbi de Romania sau doar de una din provinciile Europei?

    • Adrian

      Este capitol dedicat in Protocoalele inteleptilor Sionului. Ciudat ca nu prea se stie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *