![De ce tace Alexandru Florian și Institutul „Elie Wiesel” în cazul „FDGR succesor al organizației naziste Grupul Etnic German?” „Prin procedurile de după 2007, din punctul de vedere faptic, s-a readus la viață «Grupul Etnic German» și s-au […]](https://www.justitiarul.ro/wp-content/uploads/2018/11/alexandru-florian-620x350.jpg)
„Prin procedurile de după 2007, din punctul de vedere faptic, s-a readus la viață «Grupul Etnic German» și s-au reacceptat raporturile anterioare de proprietate Ba chiar mai mult: Prin faptul că instanțele românești au permis înființarea și cererea succesorului legal, s-a emis indirect/ faptic aprobarea unei noi înființări a organizației odată interzise, «Grupul Etnic German». Asta, deși, pe baza Convenției de Armistițiu din 1944 și Tratatului de Pace de la Paris din 1947, la vremea respectivă, s-a impus obligatoriu dizolvarea «Grupului Etnic German» și s-a confiscat proprietatea acestuia.” (Luzi Stamm, parlamentar elvețian, avocat, economist)
Către
Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”
Stimați prieteni,
Am aflat cu surprindere – din articolul „Interpelarea lui Ioan Ghișe despre moștenirea grupului etnic german a dispărut” al reputatului jurnalist Ion SPÂNU („Cotidianul”, 05.11.2018) – că institutul dvs. „… care pretinde că monitorizează acțiunile antisemite, nu a avut nicio reacție față de sentința Judecătoriei Sibiu din 28 mai 2007, deși v-ați revoltat public pentru câte o denumire de stradă sau vreo statuie care-l reprezintă pe vreun simpatizant legionar”. (https://www.cotidianul.ro/interpelarea-lui-ioan-ghise-despre-mostenirea-grupului-etnic-german-a-disparut/)
Deoarece mulți, foarte mulți români sunt consternați de consecințele sus-menționatei sentințe, vă rugăm să ne comunicați care sunt – de fapt – motivele reale pentru care institutul „Elie Wiesel” a acceptat – de fapt – tacit demersul Forumului Democrat al Germanilor din România (FDGR) de a deveni succesor al organizației naziste Grupul Etnic German din România (GEGR), care a fost desființat de regele Mihai prin Decretul-Lege nr. 485/07.10.1944, document juridic emis în conformitate cu Convenția de armistițiu din 12.09.1944 la care România este parte?
În ceea ce ne privește, noi ne întrebăm și vă întrebăm cum este oare posibil ca România actuală să nu respecte obligațiile impuse atât de către Convenția de armistițiu din 12.09.1944, cât și de către Decretul-Lege nr. 485/07.10.1944 ?
Institutul „Elie Wiesel” nu are nicio observație față de sentința din 28 mai 2007 a Judecătoriei Sibiu prin care s-a legalizat dreptul FDGR de a fi succesor al organizației naziste GEGR, batjocorindu-se astfel obligațiile asumate de România prin cele două documente juridice sus-menționate ?
Implicațiile juridice ale nerspectării de către România, în această speță, a normele dreptului internațional le veți putea identifica în lucrarea de specialitate elaborată de un reputat jurist elvețian intitulată „Prin recunoașterea succesiunii Forumului Democrat al Germanilor din România (FDGR) după organizația nazistă Grupul Etnic German din România (Deutsche Volksgruppe in Rumänien) s-a încălcat dreptul internațional!”. („Justițiarul”, 06.11.2018).
Institul „Elie Wiesel” poate tolera abaterea României, în această speță, de la îndatorirea sa de a respecta normele dreptului internațional ?
Este corectă sau nu părerea potrivit căreia – prin suspecto-dubioasa sa tăcerea asupra speței supusă atenției dvs. prin această sesizare – Institutul „Elie Wiesel” este preocupat să nu afecteze credibilitatea dlui Klaus Werner IOHANNIS, care, potrivit relatărilor presei, este implicat direct în obținerea de către FDGR a calității de succesor față de organizația nazistă GEGR, ceea ce a permis FDGR, printre altele, să intre în posesia multor imobile confiscate samavolnic de ocupantul nazist nu numai de la români, ci și de la evrei?
Pentru a vă edifica asupra monstruozităților la care se poate recurge în România actuală pentru a se șterge urmele mârșavului demers al FDGR, condus de dl Klaus Werner IOHANNIS, vă rugăm să citiți și articolul „Se șterg urmele pentru cea mai gravă faptă a lui Iohannis: S-a topit dosarul Judecătoriei Sibiu prin care FDGR a fost recunoscut ca succesor al organizația nazistă Grupul Etnic German! A dispărut și interpelarea senatorului Ioan Ghișe pe același subiect!” („Justițiarul”, 06.11.2018).
Institutului „Elie Wiesel” îi este indiferentă această scandaloasă măsură la care s-a recurs pentru a se mușamaliza o ticăloșie incredibilă în care, potrivit relatărilor presei, este implicat domnul Klaus Werner IOHANNIS ?
Așteptăm cu mare interes reacția dvs.
Vă mulțumim !
Cu deosebit respect,
Prof. Toma Bălășoiu
Contribuabil la bugetul statului român
Ei, na! Ce intrebare… La gradul de vigilenta dovedit, fara a scapa vreo ocazie sa infiereze cu “clasicul” strigat de lupta “antisemitism” orice critica, este imposibil sa nu fi achiesat cu buna stiinta.
Daca si-au facut Geschaeftul (au luat tainul gros) cu krautii, acum se fac ca ploua, ca si majoritatea clasei politice, complet aservita.
Nu face parte din scenariu. Unde vedeti voi contributia “romanului ticalosit traditional”, unde e vorba despre “instinctele criminale” ale poporului roman, despre “persecutiile seculare la care a fost supusa populatia evreiasca”?! Institutul cu pricina, anticonstitutional si antiromanesc, daca ma intrebati pe mine, are niste sarcini pe care le executa intocmai si la timp. El este preocupat de impilarea moralului romanesc, de reingroparea memoriei colective, de aruncarea in uitare a traditiilor si istoriei neamului, restul e tacere ticaloasa complice cu ocupantul, oricare ar fi el…Cu galeata de tabla in capul maresalului si-au facut norma de “atitudine antifascista”…
P.S. Pe de alta parte, comunitatea a fost deja despagubita, cu asupra de masura, asa ca nu e nimic de castigat de aici…
M-a surprins faptul că Luzi Stamm, care deși mai tînăr decît mine, are (dupa cum rezultă din CV-ul său) o experiență juridică mai bogată decît a mea, a scăpat din vedere un aspect esențial. El reține:
România a promulgat în 1999 Ordonanța Nr. 83 privind proprietățile sechestrate ale minorităților naționale din țară. Ordonanța transformată ulterior – după câteva completări – într-o lege (Legea Nr. 247/ 2005) reglementează, definește proprietățile care au aparținut minorităților naționale, după cum urmează „Proprietățile (…) care au fost confiscate ilegal de statul român (…) în perioada dintre 6 septembrie 1944 și 22 decembrie 1989, cu sau fără titlu legal.
Acolo, în textul legii române, este o condiție esențială pentru restituire, și anume proprietatea să fi fost confiscată abuziv, tradus prin ilegal. Abuzivă (ilegală) a fost trecerea în proprietatea statului a unor clădiri, terenuri, mori, piue, etc. care nu erau cuprinse în actul de naționalizare. Abuzivă (ilegală) a fost demolarea vilei mele în lipsa unui decret de expropriere. Dar proprietățile GEG nu au trecut în proprietatea statului român în mod abuziv (ilegal), ci legal, în baza unor obligații internaționale pe care ni le-am asumat.
În ce privește întrebarea din titlu, răspunsul mie mi se pare simplu. Lui Vainer, Florian, Katz, Vexler și altora de teapa lor nu le pasă de suferințele evreilor, nu le pasă de evreii morți nevinovați în lagăre. Lor le este suficient că robotul Iohannis execută ordinele primite. Dacă prin absurd (fiindcă asta nu se va întîmpla niciodată!) Iohannis nu va mai răspunde la comenzi, își vor aminti multe lucruri.
Domnul Alexandru Florian are momente când își folosește mai mult prerogativele de cetățean român decât pe acelea de etnic evreu. Domnia sa este plătit din banii României, chiar dacă vânează ne-evreii care ies din front. Pe de altă parte, trebuie remarcat faptul că, în România, numai Mișcarea legionară a fost găsită vinovată de toate actele antisemite. Securității i-a convenit, rușilor le-a convenit și de asemeni co – etnicilor domnului Florian.
Trăiască lupta antilegionară care rezolvă problema antisemitismului românesc!!! Oare așa să fie? Eu știu că nu este așa.