Colimator

O ţară pentru un preşedinte sau reforma lui Iohannis

Prolog  La ultima întâlnire cu parlamentarii, domnul Iohannis, în cuvântul său împleticit, s-a referit şi la o nouă reformă a […]

2015-09-26 15.25.37

Prolog 
La ultima întâlnire cu parlamentarii, domnul Iohannis, în cuvântul său împleticit, s-a referit şi la o nouă reformă a învăţământului. Pentru orice român de bună credinţă  mai puţin cunoscător în ale politicii dâmboviţene, referirea preşedintelui la învăţământ ar fi părut normală, având în vedere că înainte de a se politiza era un dascăl norocos de şcoală nouă, care reuşise ca din meditaţii şi bani primiţi de la părinţi pentru Cico  să îşi cumpere şase case. Este adevărat că nu are cine să stea în ele, nu are şase saşi micuţi, nu are nici măcar unul, dar care e problema, pot sta şi doi saşi în şase case, e treaba lor în care stau şi câţi copaci taie.

Politica învăţământului sau învăţământ politic?
Deci în cuvântul său rostogolit în faţa parlamentarilor reuniţi, domnul Iohannis, în cunoştinţă de cauză, critica inconsistenţa,  dar mai ales instabilitatea învăţământului românesc şi faptul că fiecare guvern,  dacă nu fiecare ministru a venit cu propria viziune privind educaţia şi a schimbat programele şcolare, examenele, calendarele, încât nu mai ştia nici părintele ce să cumpere nici elevul ce să înveţe. Păi de ce să îşi încarce săracul elev memoria cu date despre Ponta sau Andronescu, când la examenul de bacalaureat va fi întrebat despre Oprea, Prostoiu sau Bleaga? Înainte promoţiile de elevi se denumeau după nume celebre ale istoriei sau literaturii, cele militare după generali vestiţi. Acuma promoţiile se vor identifica după gafele celor sare au schimbat învăţământul până l-au făcut praf, adică promoţia Abramburica, promoţia Pricopie, cel cu “una din cea mai frumoasă şcoală”, promoţia Costoiu, cel cu “digitizarea” învăţământului, promoţia Liviu Pop cel care rezolva toate “problemele care le avea” promoţia Mang cel care vorbea cu „cei care îşi doreşte linia de predare in limba maghiara”,  etc.

Postavul de manta

Critica domnului preşedinte ar fi fost bine venită şi corectă dacă ar fi fost făcută de un om imparţial, dar venind din partea lupului cu ditamai postavul de manta, nu ştiu cât de bine venită e, pentru că practic reforma învăţământului în viziunea Iohannis înseamnă scoaterea pozei cu Băsescu din manual şi introducerea pozei cu domnia sa şi încă ceva pe deasupra.
Acuma, dacă poza ar fi fost introdusă în cărţile de învăţământ politic sau de istorie fie ea şi a evului mediu care se potriveşte mai bine cu epoca actuală, nu ar fi fost cu supărare, dar pupincurism ul şi slugărnicia responsabililor din învăţământ depăşesc limitele bunului simţ. Mi-a căzut din greşeală în mână o culegere de matematică pentru copiii de clasa a VI-a, culegere care nu seamănă nici pe departe cu renumitele culegeri Gheba după care a învăţat carte şi domnul preşedinte.

2015-09-26 15.35.38

Cărticica respectivă e bine colorată şi are pe ea 3 autori din care probabil  practic numai doi au lucrat la ea, al treilea, o doamnă sau domnişoara pe numele ei Paula Catalina sau Cătălina are o contribuţie aparte, domnia sa a adăugat la culegerea care costă 30 de lei, o o mică broşură care se spune că este gratuită, adică bonus, numită angelic “Jurnal de clasa a VI-a”. M-a muşcat şarpele de inimă să văd ce scrie prin jurnalul ăla, crezând că voi găsi ceva despre matematicieni de seamă despre oameni de ştiinţă români sau străini despre cum au apărut teorii sau teoreme şi alte chestii antrenante, interesante, legate de matematică. Ete punga Mărioară.

Jurnalul Copy-paste

2015-09-26 15.25.47

Jurnalul conţine, e adevărat şi câteva informări despre oarece matematicieni dar în proporţie de nici 10% din conţinutul obectului, în rest, numai informaţii care nu au nici o legătură cu ceea ce ar trebui să dezbată copii de clasa a VI-a la orele de matematică. Răsfoind jurnalul mă întrebam cine a aprobat maculatorul acela acolo lângă culegere şi, dacă este rodul transpiraţiei unei minţi luminate, de ce nu costă nici un ban? Oare să nu coste nimic munca profesorilor noştri? Înţeleg să nu le dăm salarii pentru că iată, dacă au noroc îşi pot lua şase case din meditaţii, dar chiar aşa, nici manualele nu le plătim? Dar răsfoind jurnalul doamnei Paula m-am convins că pe bună dreptate, nu făcea nici un leu. Şi atunci cum a întrat în tiparniţă? Simplu, la tema doi acolo unde sunt prezentate evenimentele lunii Noiembrie ale anului 2014, pagina începe cu fotografia şi date despre modul în care domnul Iohannis a câştigat alegerile şi cum a învins el balaurul roşu în al doilea tur de scrutin. Copii sunt informaţi că pe data de 2 Noiembrie a avut loc primul tur şi că s-au calificat pentru turul 2 domnii Ponta şi Iohannis. Data de 16 Noiembrie este prezentată prin prisma turului doi al alegerilor din România, după care aceiaşi copii sunt informaţi câte procente a avut domnul Iohannis şi faptul că zeci de mii de români din străinătate nu au putut vota din cauza proastei organizări a alegerilor. Iată cum sunt îndoctrinaţi copii încă din fragedă pruncie. Sunt curios ce conţineau jurnalele doamnei Paula până în 2014. Acuma, dacă aş fi văzut acolo o problemă de matematică scoasă din evenimentul postat, ceva de genul: dacă un preşedinte adună 185000 like-uri în 24 de ore, câte a primit pe secundă”, aş mai fi acceptat. Dar la o asemenea problemă copii s-ar da cap în cap pentru că rezultatul bate viaţa. La un calcul matematic corect ar trebui să le dea 2,14 like-uri pe secundă ceea ce este practic, tehnic şi logic imposibil, dar dacă Fecioara Maria a născut fără să cunoască bărbatul, de ce nu ar fi şi domnul Iohannis capabil de o minune? La fel ca şi Maradona, le-a primit cu mâna lui “Dumnezeu”.
Ce mai aflăm din jurnalul doamnei Paula, adică ce mai consideră ea că este absolut necesar să ştie la ora de matematică elevii de 12 ani? Le mai spune copiilor că pe data de 8 Septembrie 2014 Mario Cilic l-a bătut pe Nishikori la US Open, apoi despre loviturile aeriene ale Franţei asupra Irakului, despre raidurile din Siria, despre un raport ONU care a numărat 3245 de victime în conflictul din Ucraina şi despre victimele virusului Ebola. Toate astea în luna Septembrie 2014. Ca să nu o certe copiii că spune prostii doamna Paula dă în josul paginii şi sursa informaţiilor, https://ro.wikipedia.org/wiki/2014. Interesant este că nici măcar nu a făcut o selecţie a informaţiilor, le-a luat în sistemul Ponta şi le-a pus în jurnal fără să le selecteze, fără să vadă dacă fac obiectul interesului copiilor de clasa a VI-a. Asta este munca doamnei Paula. Pentru acest Copy – paste a fost doamna trecută coautor la culegerea respectivă. Pot pune pariu că doamna este membră a unui partid drag cuiva, nu spui cine. Bravo doamna Paula, trăiască legea Copy – Paste. Nu mai are rost să mai amintesc alte date, toate sunt luate cu copy-paste de pe sursa menţionată mai sus.
Cam asta despre culegerea de matematică a grupului Constantin şi Marlena Basarab – Paula Catalina.

invata germana pas cu pas

Învăţaţi germana  fără Iohannis

Revenind la clasa a VI-a şi reforma în învăţământ mai avem o minune. De anul acesta copii de clasa a VI-a dintr-o şcoală din Craiova sunt obligaţi să înveţe limba germană. De ce germană şi de ce obligaţi? Pentru că aşa e trendul nu? Dacă preşedintele vorbeşte germana, trebuie ca şi copii să înveţe germana dacă vor să ajungă preşedinţi. Îmi amintesc că precedentul cotrocean, la o deschidere de an şcolar îi îmbărbăta pe copii spunându-ne că nici lui nu prea i-a plăcut cartea şi uite a ajuns preşedinte. Acuma, cu reforma asta, nu mai ţine cu cârma, ca să ajungi preşedinte trebuie să înveţi limba germană. Întrebarea este dacă va fi suficient un mandat pentru copii ca să înveţe germana sau e nevoie de încă un mandat ca să fie în stare actualii elevi să se exprime la fel de fluent în germană cât se exprimă preşedintele în română? Probabil că mai marii învăţământului românesc urmăresc să îi înveţe pe copii germana ca să nu mai fie nevoit domnul Iohannis să îşi scrântească limba când le va vorbi, să se poată exprima în limba maternă iar dacă copii nu vor înţelege nimic, cum nu înţelegem nici noi acuma, să dea vina pe ei şi pe profesorii lor, că nu au învăţat bine germana. Bună socoteală, bună reformă. Schimbăm o ţară pentru un preşedinte. De ce nu, doamna schimbă arhitectura caselor RAPPS, domnul schimbă limba oficială în România, că doar de aia şi-a luat-o înapoi.

                                                                              Marin NEACȘU

Sursa: http://www.in-cuiul-catarii.info/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.