Fără categorie

Pro TV și Antenele lui Dan Voiculescu, televiziunile care vor lua cei mai mulți bani din șpaga de la Guvern („ajutor financiar pentru mass-media”)

  BANI PENTRU PRESĂ Marile posturi de televiziune și grupurile din care fac parte – Pro TV și Antenele – […]

 

BANI PENTRU PRESĂ

Marile posturi de televiziune și grupurile din care fac parte – Pro TV și Antenele – vor lua cel mai mult din cei 40 de milioane de euro din schema de ajutor a Guvernului, dată sub forma unei CAMPANII DE INFORMARE

Luate la un loc, în fiecare din cele patru luni, Pro TV, Antena 1 și Antena 3 ar putea încasa aproape 1,2 milioane de euro de la Guvern.

Paginademedia.ro a estimat câți bani ar putea încasa Pro TV, Antena 1, dar și stațiile de știri din banii alocați de Guvern. Practic, din cei zece milioane de euro pe lună, posturile TV cu distribuție națională vor putea lua, în total, cel mult 4,7 milioane de euro (campania durează patru luni).

Pe baza audienței posturilor de televiziune și a regulilor campaniei, Paginademedia.ro a estimat posibiliele încasări.

Înainte de cifre. o precizare importantă:

În discuțiile dintre Guvern și reprezentanții presei, televiziunile au cerut, încă de la început, cei mai mulți bani și au încercat să obțină cât mai mult din „tort”. Spre deosebire de site-uri (care au plafonat cota la cel mult 30.000 de euro), posturile de televiziune pot încasa oricât pot face, în limita regulilor.

Din informațiile Paginademedia.ro, posturile de televiziune au cerut, încă de la început, sume mult mai mari pentru această schemă de ajutor. Inițial, au propus să le revină 70% din bugetul total de 40 de milioane de euro (adică să poată încasa lunar 7 milioane din totalul celor zece).

Ulterior, după ce Guvernul a propus un preț de 400 de lei pe punctul de audiență, posturile de televiziune au cerut 650 de lei. Au obținut 450 de lei.

În final, după ce Guvernul a adoptat, în primă fază, 19 spoturi ale campanei de informare pe zi (din care șase în Prime-Time), televiziunile au reușit să obțină mai mult: 36 de spoturi (două pe oră, în intervalul 6-24).

Și o notă:

Cifrele sunt calculate pornind de la audiențele din luna aprilie. Date fiind diferențele de consum TV, cifrele pot fi mai mari în luna mai și iunie, dar mai scăzute vara, în iulie și august.

Și acum, estimările Paginademedia.ro:

  1. Grupul Pro TV

Pro TV va beneficia de cea mai mare sumă în urma difuzării campaniei Guvernului, pentru că are audiența cea mai mare.

După calculele Paginademedia.ro, postul Pro TV ar putea obține din cele 36 de difuzări zilnice ale reclamelor în jur de 530.000-580.000 de euro. În total, în cele patru luni, suma ar fi de aproape două milioane de euro, posibil mai mică, date fiind lunile de vară, cu consum TV ceva mai scăzut.

Regula stabilită de Guvern presupune două difuzări pe oră cel mult, între orele 6.00 și 24.00.

Grupul Pro TV poate aplica și pentru publisherii online cu două dintre site-uri: ȘtirileProTV.ro și Sport.ro. Dat fiind traficul acestor site-uri, poate obține pentru fiecare 30.000 de euro.

Suma totală: între 600.000 și 650.000 de euro.

Grupul Pro TV este singurul pentru care există date financiare pentru 2020. Potrivit acestor date, Pro TV a avut, în primele trei luni din 2020, un profit de peste 15 milioane de dolari.

  1. Grupul Intact

Cu două posturi mari de televiziune – Antena 1 și Antena 3 și cu site-urile aferente, grupul Intact va beneficia, de asemenea, de sume comparabile cu Pro TV.

Din estimările Paginademedia.ro, Antena 1 ar putea încasa între 420.000 și 450.000 de euro lunar (calculat pe cifrele din aprilie). Postul de știri Antena 3, cu alte cifre de audiență decât generalistul din grup, ar putea lua pentru campanie cel mult 130.000-170.000 de euro.

Grupul Intact operează și site-urile încadrate „de știri”, ObservatorNews.ro și Antena3.ro, care s-ar putea apropia de pragul maxim de 30.000 de euro.

Total Grup Intact: între 480.000 și 520.000 de euro.

  1. Kanal D

Grupul deținut de turcii de la Dogan are audiențe la nivel național care îl plasează în top 3.

Dacă ar avea ratinguri ca în aprilie, ar putea lua de la Guvern între 320.000 și 350.000 de euro în fiecare din cele patru luni.

  1. Prima TV

Postul Prima TV este în insolvență, dar poate aplica în campanie, cu planul de reorganizare aprobat. Ar putea încasa 50.000-70.000 de euro (are cifre de audiență modeste).

  1. România TV

Postul de știri România TV are o audiență bună la nivelul întregii țări (pentru că această cifră este luată în calcul).

Estimările Paginademedia.ro plasează România TV la 160.000-190.000 de euro încasări lunare din campania Guvernului.

  1. Digi 24

Canalul de știri din portofoliul RCS ar primi, dacă ar da în fiecare zi spoturile, de două ori pe oră, cam 3.000 de euro pe zi. Pe lună ar fi între 80.000 și 90.000 de euro.

Grupul ar putea aplica și pentru site-ul Digisport.ro, care s-ar putea duce spre pragul maxim de 30.000 de euro.

Total Digi: 100.000-120.000 de euro pe lună.

  1. B1 TV

B1 TV are o audiență medie în luna aprilie pe baza căreia Paginademedia.ro estimează încasări între 40.000 și 60.000 lunar.

  1. Realitatea Plus

Acum un business nou, Realitatea Plus poate participa la programul Guvernului pentru sprijinul presei (vechea Realitatea TV nu s-ar fi înscris, pentru că nu avea aprobat planul de reorganizare).

Pe baza audiențelor obținute, Realitatea Plus ar putea difuza spoturi ale campaniei de informare estimate de Paginademedia.ro la sume între 25.000 și 40.000 de euro în fiecare lună.

40 de milioane de euro timp de patru luni

Campania va începe după starea de urgență, pe 15 mai. Asta deoarce, în starea de urgență, mesajele de interes public se dau gratuit.

  • Potrivit Ordonanței de urgență, Guvernul va aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei).

Adică 10 milioane de euro pe lună, sub forma unei campanii de informare publică privind măsurile de prevenire și limitare a răspândirii coronavirusului, precum și campanii de informare publică privind modul de reluare a activităților economice și sociale după încetarea stării de urgență.

Peste jumătate din bani se vor duce către televiziuni, iar un sfert către site-uri.

  • 55% pentru televiziuni (47% pentru cele naționale și 8% pentru cele locale)
  • 23% pentru publicațiile online
  • 12% pentru posturile de radio (8% posturile naționale și 4% cele locale)
  • 5% pentru presa scrisă (ziare, reviste)
  • 4% pentru outdoor
  • 1% pentru creația materialelor campaniei

Posturile de televiziune vor da cel mult două spoturi pe oră, în intervalul 6.00-24.00, la pretul de 450 de lei punctul de audiență (un spot pe Pro TV sau Antena 1 va costa între 500 și 1000 de euro, dacă luăm în calcul audiențele din aprilie).

Site-urile vor da reclamele la prețul de 1 euro mia de afișări, dar nu vor putea accesa mai mult de 150.000 de lei lunar (aprox. 30.000 de euro).

Presa tipărită va difuza reclamele după tiraj. Cel mai mult – în cazul în care vor aplica – vor primi titlurile cu peste 20.000 de exemplare tiraj (aproximativ 10.000 de euro lunar).

Radiourile vor da reclamele cu cel puțin 50% discount față de prețul lor de rate-card.

Posturile de televiziune, radio, presa sau publisherii online care vor să aplice trebuie să completeze o cerere pe platforma Media.Gov.ro

                                                                                                                Petrişor OBAE

Sursa: Paginademedia.ro 

Citiți și:

Tandemul Iohannis-Orban a dat presei 40 de milioane de euro ca să fie slăvit

Mass-media coruptă cu 40 milioane de euro: Mita plătită presei de guvernul Orban din banii românilor!

Mass-media a fost mituită de guwernerul Orban cu 40 milioane de euro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *