Observator

Reporterul Alexandru Costache (TVR), un propagandist al sistemului subteran, un agent acoperit… cu rahat!

  TVR a decis din nou: nu se știe dacă reporterul-activist Costache colaborează cu alte publicații fiindcă nu a fost […]

 

TVR a decis din nou: nu se știe dacă reporterul-activist Costache colaborează cu alte publicații fiindcă nu a fost găsit contractul de muncă

                                           Costache, atât de cunoscut

Nu există la TVR o mașină de identificat legăturile reporterilor proprii cu serviciile secrete, cu presa finanțată prin canale sorosiste, cu presa tradițional-dedicată și docilă a SRI, sau cu oricare altă mass-media care are pretenție de presă. Nici măcar pentru reporterul Alexandru Costache, un personaj devenit deja celebru prin „activismul” său și protagonist al mai multor scandaluri mediatice care au făcut Televiziunea Publică să se întoarcă pe partea cealaltă, cu prestigiul eventual șifonat. În Septembrie 2018, publicația cristoiublog.ro solicita TVR un punct de vedere asupra faptului că reporterul Televiziunii Publice, Alex Costache, era acuzat că derulează o colaborare cu o publicație online, în pofida interdicției impuse de conducerea instituției publice. Mai precis, într-un articol publicat de fostul ofițer superior SRI, Daniel Dragomir („Întrebare pentru Herr Hans Klemm” pe site-ul Romania. 30), se preciza că reporterul Televiziunii Publice Alexandru Costache ar fi un „alias Alin Ionescu de la (publicația electronică – n.n.) G4Media”, respectiv „un alias sergentul lui Dumbravă” (generalul Dumitru Dumbravă a fost șef al Direcției Juridice a SRI și faimos părinte al sintagmei „câmp tactic al serviciilor din Justiție” acordată curților judecătorești care instrumentau cazuri de „mare corupție”).

                                             Numele de cod: „Ionescu”

În răspunsul său pentru cristoiublog.ro, Televiziunea Publică preciza că nu a identificat existența unui contract de muncă între Costache (“Alin Ionescu”) și publicația respectivă și că, referitor la opiniile exprimate pe blogul acestuia, acționa “dreptul la libertate de expresie”, TVR delimitându-se de ele.

Click pe text pentru mărire!

Nu se înțelegea din mesajul TVR dacă, până în prezent, reporterul Costache (plătit ca să informeze corect, echilibrat și neutru telepectatorul TVR), a dat angajatorului pe proprie răspundere, din trecut până în prezentul continuu, declarații cu privire la colaborările personale. Aceasta în contextul în care Costache a fost anterior, protagonistul mai multor scandaluri pe tema unor colaborări (cu media sau ONG-uri din rețeaua locală sorosistă, sau cu Serviciul Român de Informații).

                                           Actorii: „Sergentul” și Dumbravă

Cine sunt, așadar, actorii articolului de presă al lui Daniel Dragomir, cel care a introdus și numele lui Alexandru Costache?! Generalul Dumitru Dumbravă, fost șef al Direcției Juridice a SRI a fost rotit în 2016 pe o altă funcție din interiorul Direcției după ce a devenit părintele faimoasei sintagme „câmp tactic al serviciilor din Justiție” referindu-se la instanțele judecătorești. Relatările îl prezintă ca pe un tip extrem de activ în „presiuni” și pe alocuri imprudent, cu drumuri multe la instanțele judecătorești, dar și cu conexiuni la o „rețea” de jurnaliști (așa-numita „Divizie Presă”) apropiați Serviciului, despre care a scris fostul ofițer superior SRI Dragomir.

În interviuri, Dumbravă s-a comportat ca un „poet al vitejiilor Cooperativei SRI Ochiul și Timpanul”, într-o țară unde un raport al Comisiei parlamentare pentru controlul SRI menționează emiterea în perioada 2005- 2016, a peste 300000 de mandate de interceptare (cu cca 32.000 emise pe „siguranță națională”), eliberate suspect de liber și prompt de magistrați- unii fiind suspicionați că sunt apropiați cercurilor pretențioase „rezist” sau chiar șantajabili prin dosare DNA. România, o țară care dacă ar fi scăpată în drum nu ar fi ridicată de niciun vecin din cauza PIB-ului sărăcuț, a fost strașnic păzită la telefon de SRI și procurorii anti-corupție.

                                    Actorii articolului: Hans Klemm – protestăm, mâncăm și bem

Un alt protagonist din articolul lui Daniel Dragomir este Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite ale Americii și dirijor de talent al unui „cor de bocitoare” pe Legile Justiției promovate de guvernul de la București. Prin limbajul corpului, prin limbajul jazz-hands și prin declarații publice, Klemm a făcut din „protestul la Guvern” un echivalent pentru “a respira” sau „a mânca” în Capitala României – transformând un instrument al democrației într-unul al presiunii politice, ca de la suveran la vasal. Toate acestea, într-o țară membră NATO și declarat loială parteneriatului cu administrația Donald Trump.

                                                   Continuând cu Costache….

… să ne reamintim că pe 30 Ianuarie 2018, Serviciul Comunicare al TVR transmitea pentru publicația cristoiublog.ro confirmarea că instituția efectuează o cercetare în legătură cu presupuse conexiuni între reporterul Alexandru Costache şi Serviciul Român de Informaţii.

Click pe text pentru mărire!

 Informaţiile la care făcea referire TVR fuseseră postate online de același Daniel Dragomir, un om bine informat și co-fondator al mișcării Inițiativa Civică „România 3.0”. Practic, în Ian. 2018, fostul ofițer SRI, Daniel Dragomir a publicat pe blogul personal un text cu referiri succinte dar consistente, prin care acuza unii jurnaliști (de la cotidianul “Adevărul” sau TVR) de legături cu SRI. Textul avea și mențiuni referitoare la Costache, lucrător media pentru o instituție care exclude, prin propriul Statut, angajamente ale staff-ului cu serviciile speciale.

„Jurnaliștii”  Ionel Stoica și Alexandru Costache la instructaj în SUA.

Dragomir menționa în articolul „Agentul Stoica. Ionel Stoica”, faptul că „una dintre preocupările cele mai importante ale Comisiei SRI este investigarea relațiilor și mesajelor dintre Dumbravă (generalul SRI Dumitru Dumbravă, şeful Direcţiei Juridice din cadrul SRI-n.n.) și rețeaua sa” continuând cu precizarea că „agentul Stoica, agentul Alex Costache de la TVR (plătit de două ori din bani publici, și de la TVR și de la SRI) și alții vor fi investigați cât se poate de serios, iar rezultatele vor fi extrem de interesante”. În Iunie, TVR transmitea publicației nosatre că nu a dispus de „informații” ca să „aprecieze” dacă există relații de colaborare între Costache și SRI.

Click pe text pentru mărire!

Pe același subiect, Comisia de control a SRI ne-a transmis un răspuns elegant, care nu spunea nimic. Menționăm că nu am avut suficientă îndrăzneală pentru a pune aceleași întrebări Serviciului Român de Informații.

                                             La plimbare cu Costache

Personalitatea media “multiplă” a lui Costache are prelungiri din zona subiectelor cu servicii secrete până în cea a scriitorilor “de bursă lungă”. Astfel, reporterul TVR a fost extrem de activ și pe „România curată”, o publicație de “activism” de sorginte soroșistă, iar acest lucru făcea posibil să transmită sobru (de la Înalta Curte, ICCJ) despre vreun proces al liderului PSD Liviu, iar pe de altă parte, vârât în blugii de globalist, să scrie în „România curată” articole de „implicare civică” precum „Apostolii lui Dragnea. Un europarlamentar activ, un suspect DNA și alte personaje interesante” sau „DNA, pe urmele afacerilor lui Liviu Dragnea şi Tel Drum în România şi Brazilia” etc.

Click pe text pentru mărire!

Culmea activității a avut-o, însă, pe dosarul „Caltaboșul” (]n care ex-ministrul Decebal Traian Remeș a fost acuzat de corupție) care, potrivit concluziilor Comisiei de Etică a TVR, a fost o “bijuterie” a lipsei de deontologie în Televiziune.

Click pe text pentru mărire!

Reamintim că în 2007, conform unui rechizitoriu al DNA, ex-ministrul Decebal Traian Remeș ar fi primit de la un denunțător bunuri (caltaboși și țuică) și bani prin ex-ministrul Ioan Avram Mureșan (ca intermediar), iar o lună mai târziu, “Jurnalul TVR” a difuzat imagini de la întâlnirea celor doi.

                                                            Costache, între Coposu și GPS

În 2007, fostul președinte al TVR, Alexandru Sassu declara în exclusivitate pentru „Evenimentul zilei” că cel care a adus caseta conținând filmul „mită la ex-ministrul Decebal Traian Remeș” a fost Alexandru Costache.

Click pe text pentru mărire!

Conform susținerilor lui Sassu, preluate de jurnaliștii EVZ, „imaginile de la intrarea din TVR și de pe holuri au demostrat că cel care a adus caseta a fost reporterul Costache. Aceste probe, coroborate cu drumul făcut de mașina instituției, care avea GPS montat, au demonstrat că redactorul s-a deplasat la sediul (fundației – n.n.) Freedom House”. Dezvăluirile EVZ marcau schimbări incredibile în economia cazului: aceasta fiindcă se subliniau fapte noi – Remeș a primit la momentul filmării cu camera ascunsă hârtiile dintr-un dosar și nu un plic cu bani, iar procurorii DNA n-au avut bani însemnați pentru așa-zisul flagrant, plicul cu valoare fiind sugerat de comentariul TVR și de titrarea de pe casetă. Pe de altă parte, Costache declara cu toată gura că a primit filmul de la un necunoscut („cu glugă”- nota bene), la o întâlnire „conspirativă” lângă statuia Seniorului Corneliu Coposu din București. Avem așadar un director (Sassu) care-și sprijină afirmațiile pe probe (GPS, video) și un reporter (Costache) care vine cu o poveste orală. Cu asemenea contradicții, este greu de înțeles ce a mai „investigat” așa-numita Comisie de Etică a TVR la acel moment, devreme ce numele lui Guseth (președintele Freedom House) nu apare menționat nicăieri, vizita lui Costache la sediul ONG-ului nu este comentată, despre audierea lui Costache la TVR nu există amănunte, iar sursa filmului (informație esențială pentru acest caz) este lăsată în incertitudine. În acest context, devine necesară o refacere a cercetării TVR, cu includerea directă a tuturor persoanelor care dețin informații pe cazul „Penalul” Remeș la Televiziune”: eventual, și cu participarea reporterului Costache- un om care scrie, filmează și rătăcește teribil în mulțimea acuzațiilor de colaborare.

                                                                                                                         Traian Horia

 

 

 

1 Comment

  1. IQ100

    Dl Ionel Stoica nu era dl acela fff avizat care avea foarte multe emisiuni despre fotbal unde se pricepe tot romanul??
    si”Aceste probe, coroborate cu drumul făcut de mașina instituției, care avea GPS montat, au demonstrat că redactorul s-a deplasat la sediul (fundației – n.n.) Freedom House””…inseamna oare ca SSI este subordonat OMG-urilor???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*