Colimator

Români, vi se pregătește ceva mai rău decat Mecanismul de Cooperare și Verificare (MCV)! 

  COBAII EUROPEI – Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV) va fi înlocuit cu ceva și mai rău! Globaliștii ne […]

 

COBAII EUROPEI – Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV) va fi înlocuit cu ceva și mai rău! Globaliștii ne bagă pe gât un nou Mecanism, după ce au constatat că MCV are o sferă de acțiune limitată. Comisia Europeană (CE) instituie MECANISMUL PRIVIND STATUL DE DREPT și trimite experții în România să monitorizeze progresele. Acum se explică de ce activiștii și Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) au făcut cărare la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Ursula von der Leyen: „Monitorizarea realizată de Comisie va fi efectuată în special cu jurisprudența recentă stabilită de Curtea noastră de Justiție independenta

Globaliștii din instituțiile europene care au realizat că Mecanismul de Cooperare și Verificare (MCV ) nu va mai putea fi băgat pe gât mult timp țărilor estice – fiind oricum caduc din 1 ianuarie 2010, după ce clauza de salvgardare și-a pierdut valabilitatea – dar și nemulțumiți de „sfera de acțiune” limitată pe care o are MCV în sistemul judiciar, au inventat un nou mecanism care va anula România ca stat suveran și independent. Un mecanism care va face ca orice Decizie CCR, orice lege și chiar prevedere din Constituția României să poată fi nerespectata în cazul în care Curtea de Justiție a Uniunii Europene (prezentată drept „Curtea noastră de Justiție independenta”) dă voie la încălcarea ei!

Poate tocmai de aceea în ultimul an președintele Klaus Iohannis – cu certitudine informat despre acest nou mecanism – și-a permis să nu respecte în lanț o serie de decizii ale Curții Constituționale, știind că supervizorii de la Bruxelles nu vor lansa niciodată critici pentru aceste încălcări.

Tot informarea pe anumite canale poate fi și motivul pentru care, în ultimele luni, activiștii de tip #rezist din magistratură ori politică au luat-o pe „noua cale europeana”, reclamând la Curtea de Justiție a Uniunii Europene tot felul de legi, ordonanțe și decizii ale instituțiilor din România care nu le erau pe plac. Inițial, demersurile unor asociații de tip #rezist precum Forumul Judecătorilor din România sau Asociația pentru apărarea statutului procurorilor, ale unor politicieni și mai târziu și ale Înaltei Curți de Casație și Justiție păreau inofensive, finalitatea lor nefiind percepută că un factor de presiune major asupra sistemului judiciar. Numai că ele chiar sunt un factor de presiune! Iar asta pentru că, astfel cum dorește Comisia Europeană, sub conducerea noului președinte Ursula von der Leyen – ținută în brațe de cancelarul german Angela Merkel și ajunsă în funcție și cu susținerea PNL, care a anunțat public că le va susține pe Ursula von der Leyen și pe Laura Codruța Kovesi la șefia CE și în funcția de procuror șef european – toate hotărârile pronunțate de CJUE vor fi jurisprudență relevantă pentru statele membre și vor fi considerate autoritate de lucru judecat, obligatorii și aplicabile.

   MCV va fi înlocuit cu MECANISMUL PRIVIND STATUL DE DREPT. România este cobaiul Europei

Ideea nu este nouă, fiind testată intens prin luări de poziție publice ori comunicate de presă ale Comisiei Europene încă din aprilie 2019, fiind motivată de necesitatea ca „cetățenii să se bucure de drepturile ce le revin în temeiul legislației UE”. Primul pas concret spre acest mecanism a fost făcut în 13 noiembrie 2018, când în Parlamentul European a fost adoptată Rezoluția fără caracter legislativ referitoare la statul de drept în România.

Concretizarea ideii însă s-a produs odată cu venirea la șefia Comisiei Europene a Ursulei von der Leyen, care a și trecut în proiectul sau de candidat necesitatea implementării „Mecanismului privind statul de drept”, mecanism care ar urmă să fie aplicabil în întreagă Uniune Europeană. Suntem tare curioși cum se va reuși implementarea acestui mecanism în toate statele membre UE, în condițiile în care doar față de România a fost adoptată o Rezoluție privind statul de drept…

Noi credem că acest mecanism este destinat țărilor din Europa de Est, precum România sau Bulgaria, fiindu-ne greu să credem că state precum Franța, Germania ori Italia ar acceptă să renunțe la independența lor și la legile proprii.

Desigur, probabil pentru a nu stârni revolta populară pentru faptul că România are deja Raportul MCV și se dorește implementarea unui alt mecanism, în unele medii se acreditează ideea că MCV-ul va fi inclus în acest Mecanism privind statul de drept. Or, nu vedem cum ar fi acest lucru posibil, atâta vreme cât se susține că Mecanismul privind statul de drept (cu tot cu MCV-ul pe România și Bulgaria, despre care se spune că va fi inclus în acest nou mecanism) va fi aplicat nediscreționar tuturor statelor membre UE. Ar însemna practic că toate statele europene, inclusiv Franța sau Germania, să beneficieze de același control pe care europenii și globaliștii îl doresc pentru România. Când vreodată ?

     Noul MECANISM PRIVIND STATUL DE DREPT, anunțat discret în ultimul Raport MCV

Întreaga strategie de implementare a Mecanismului privind statul de drept este devoalată chiar în conținutul Raportului MCV, dat publicității marți 22 octombrie 2019 (vezi facsimilul de mai jos), cu numele „Raport al Comisiei către Parlamentul European și Consiliu privind progresele realizate de România în cadrul mecanismului de cooperare și de verificare”, unde așa-zișii experți care au scris compunerea numită Raport (în care trasează obligațiile pe care le are România pentru a fi pe placul Europei) anunța că pentru restul aspectelor care nu intră în sferă de acțiune a MCV va fi instituit un nou mecanism.

Click pe imagine pentru mărire!

Cu alte cuvinte, ofticați probabil că MCV-ul, caduc încă din 2010, nu le dă dreptul să facă referiri la statul de drept atât de mult clamat în ultimii ani, europenii au decis să impună României un nou „mecanism european suplimentar și cuprinzător privind statul de drept”.

Abordarea UE cu privire la statul de drept, care depășește sferă de acțiune a MCV, influențează și contextul mai larg la nivel european. (…) Aspectele relevante pentru respectarea statului de drept, dar care nu intră în sferă de acțiune a MCV vor fi abordate prin intermediul noului mecanism.”, se precizează în Raportul MCV din 22 octombrie 2019.

Ideea, astfel cum precizam anterior, a fost concretizată în proiectul de candidat la șefia Comisiei Europene de către Ursula von der Leyen, în care sublinia că „amenințările la adresă statului de drept periclitează temeiurile legale, politice și economice ale funcționării Uniunii noastre”, motiv pentru care este necesară „monitorizarea” de către Comisie a progreselor înregistrate de statele membre, monitorizarea urmând să se facă în strâns dialog cu autoritățile naționale și în conformitate cu legislația în vigoare și, atenție, „în special cu jurisprudența recentă stabilită de Curtea noastră de Justiție independenta”.

În această monitorizare, conform Raportului MCV, ar urmă să se implice anumiți experți care să se asigure că „reformele întreprinse în România” în ce privește statul de drept corespund „angajamentelor asumate la momentul aderării la UE”.

                      Curtea de Justiție a Uniunii Europene ( CJUE) va face legea în România

Parte a amplului plan o reprezintă și ploconirea României la poartă CJUE, astfel încât, în timp, „curtea noastră de justiție independentă”de la Luxemburg (astfel cum este prezentată de Ursula von der Leyen) să dicteze legea în România. Așa se explică de ce, brusc, de vreun an de zile magistrații activiști sau politicienii de tip #rezist s-au dus buluc la CJUE să se plângă de legile interne, deși în trecut unii nici nu știau unde să pună CJUE pe hartă Europei: „Monitorizarea realizată de către Comisie va fi efectuată în strâns dialog cu autoritățile naționale, în conformitate cu legislația în vigoare și în special cu jurisprudență recentă stabilită de Curtea noastră de Justiție independent.”, se arată în proiectul Ursulei von der Leyen.

Click pe imagine pentru mărire!

           Comisia Europeana ne amenință cu MECANISMUL PRIVIND STATUL DE DREPT

Gravitatea implementării unui astfel de Mecanism este sintetizată chiar în Raportul MCV din 22 octombrie 2019. Susținem această întrucât, probabil din dorința de a semnala că România nu este pe placul globaliștilor, iar deciziile pe care le-au luat în sistemul judiciar nu convin Europei, scribii Raportului MCV au avertizat că în cazul în care nu se vor face „în scurt timp îmbunătățirile necesare ori dacă adoptă noi măsuri negative”, Comisia Eurpeana va implementa Mecanismul privind statul de drept:

Acesta a fost un punct esențial invocat în scrisoarea Comisiei din mai 2019 în care această își exprimă preocuparea cu privire la riscurile la adresă statului de drept. Această preocupare a reflectat și rezultatul referendumului din luna mai (…).

 Evoluția situației în primele luni ale anului 2019 a constituit o sursă de preocupare majoră. Prin urmare, în mai 2019 Comisia a trebuit să informeze autoritățile române că, dacă nu fac în scurt timp îmbunătățirile necesare sau dacă adopta noi măsuri negative, Comisia va luă măsuri în temeiul Cadrului UE pentru consolidarea statului de drept, care prevede un dialog pentru abordarea preocupărilor legate de statul de drept (și care, prin urmare, pot depăși parametrii evaluați în cadrul MCV).

Cu ce drept se instituie astfel de mecanisme? Este suficientă invocarea unui „drob de sare” precum cel al „depistării timpurii a problemelor într-un stadiu incipient” – astfel cum motivează Ursula von der Leyen necesitatea noului Mecansim – la nivelul UE pentru a activa un Mecanism privind statul de drept al cărui scop este tocmai frângerea noțiunii de stat de drept la nivel național, atâta vreme cât legiile ori deciziile instituțiilor din România pot fi anulate de CJUE?

Cei care refuză să vadă pericolul unui mecanism de acest fel și se îmbată cu apă rece crezând că în aceeași barcă vor stă și țările vestice sunt obligați să se trezească și să reacționeze, ori dacă nu să își asume distrugerea sistematică a Statului român, a suveranității și independenței sale în față puterilor străine.

                                                                                                           Elena DUMITRACHE

Sursa: luju.ro

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *