Colimator

VulpEsca

  Manipulările legate de Coronavirus au atins un nou nivel: „vedetele”! Pe agenda de lucru a celor care lucrează serios […]

 

Manipulările legate de Coronavirus au atins un nou nivel: „vedetele”! Pe agenda de lucru a celor care lucrează serios la această operaţiune sînt acum două nume foarte îndrăgite de ciudatul nostru public din România: ANDREEA ESCA, cunoscută de ani de zile drept cea mai performantă prompteristă, ajunsă chiar în manualul de istorie, fiind chiar decorată de Ambasada Franţei pentru nu ştim care fapte de vitejie, şi VULPIŢA, intrată rapid în topurile de manele cu peste 9 milioane de vizualizări! Cele două vedete sînt prezente de o săptămînă pe toate canalele de televiziune la fiecare buletin de ştiri sau talk-show, dar nu pentru ceea ce fac ele de regulă, ci ca agente ale Coronavirusului.

Andreea Esca a făcut furori cu infectarea sa şi a familiei sale după o petrecere cu sute de invitaţi pe litoral, cînd, zile întregi, de pe ecranul ProTv îi sfătuise pe telespectatori să poarte măşti de protecţie chiar şi în baie. A urmat apoi acea confesiune în faţa unui coleg de-al său, în care iarăşi făcea pe moralista şi, din nou, a fost descoperită că a organizat un chef la aniversarea fiului său, unde invitaţii nu aveau măşti şi se înghesuiau la dans. O ipocrizie clasică, deci, în care una spune vedeta pentru public şi alta face în viaţa ei. Dar ce mai contează, din moment ce Cristian Tudor Popescu s-a extaziat agramat în faţa Escăi, considerînd-o „o profesionistă a ştirilor, a meseriei, care FRIZEAZĂ PERFECŢIUNEA”! Ion Cristoiu i-a demonstrat lui CTP că nu se poate „friza” perfecţiunea, ci doar prostia, ridicolul sau nebunia, aşa cum ne spune DEX, dar imaginea Escăi, infectată cu un Coronavirus inexistent, a rămas.

După acelaşi scenariu, Vulpiţa a fost anunţată că s-a infectat şi ea cu Coronavirusul, ceea ce, desigur, a sporit îngrijorarea telespectatorilor posturilor Antena 1 şi România TV, pregătite să-şi ridice rating-urile cu acest subiect de „mare interes” pentru o parte însemnată a opiniei publice. Dar, surpriză şi în cazul ei: luni dimineaţa s-a aflat că Vulpiţa era la Dâmbovicioara în loc să fie carantinată în spital, ca oricare muritor din ţara noastră care este obligat să se interneze în puşcăria medicală dispusă de Arafat! N-am nici o îndoială că aşa-zisa infectare a Vulpiţei va fi subiectul unor mari dezbateri televizate, în care manelista de ocazie o să ne explice în detaliu cum s-a infectat cu Coronavirusul şi, desigur, cum s-a vindecat miraculos, dar nu cu „cartofi cu usturoi” ca Esca, ci cu Sushi Maki, titlul ultimului său şlagăr, care a fost accesat de 9,2 milioane de români:

De ce am decis să scriu despre aceste două personaje? Nu pentru că m-aş da în vînt după prestaţiile lor, ci pentru că în aceste două situaţii observăm că sînt elementele clasice ale dezinformării, aşa cum le putem găsi în orice manual de manipulare, unde aflăm că se ia o vedetă, de regulă foarte credibilă sau foarte cunoscută, şi este pusă într-o situaţie de mare impact în care trebuie să transmită convingător un mesaj al scenariştilor din umbră, după care alţi manipulatori exploatează discursul vedetei, amplificîndu-l în aşa fel încît opinia publică să-l ia drept realitate incontestabilă.

Dar, cum la noi nimic nu pare să funcţioneze perfect, cele două vedete, Esca şi Vulpiţa, s-au dat în stambă, astfel că, după cum se vede, manipularea a ieşit în mod grosolan la iveală: Esca nu s-a stăpînit şi s-a dus la două chefuri, încălcînd regulile pe care chiar ea le promovase cu sîrg, iar Vulpiţa, anunţată ca infectată, a postat o poză, fără să-şi dea seama că internetul îi postează automat şi locaţia de la Dâmbovicioara!

Cititorii noştri, desigur, se vor întreba: dar care este scopul manipulării acesteia grosolane, căci totdeauna trebuie să existe unul care s-o justifice? Şi, într-adevăr, există unul.

De la începutul crizei Coronavirus, autorităţile din România au decis să aplice metode diferite de cele folosite în întreaga lume pentru limitarea răspîndirii virusului, adică au internat chiar şi persoanele asimptomatice, blocînd, practic, spitalele. Metoda şi-a arătat ineficienţa tocmai cînd autorităţile se lăudau cu succesul lor din primele luni. Azi, cînd relaxarea se vede peste tot, România se vede etichetată ca fiind „ciuma Europei”, cum spunea însuşi ministrul Sănătăţii, fiind, practic, izolată de restul lumii prin restricţiile pe care ni le impune majoritatea statelor!

Şi, cum se apropie alegerile, Guvernului îi este greu să-şi recunoască greşelile, ştiind bine că adversarii politici vor exploata la maxim eşecul de pînă acum. Şi, atunci, cu ajutorul serviciilor şi al presei finanţate prin OUG, apelează acum la sprijinul unor personalităţi sau persoane cunoscute, alese din diferite medii, astfel încît să influenţeze opinia publică în sensul că răspîndirea accelerată a virusului nu este consecinţa erorilor făcute de autorităţi, ci a ignoranţei populaţiei care nu respectă regulile transmise de Guvern!

Asta este misiunea acestor „vedete”: să ne convingă că toată vina este a noastră, că mergem la grătar, că mergem în concediu la mare şi ne înghesuim pe plajă, că tinerii dansează prea apropiaţi unul de celălalt etc. Oricum, că noi sîntem vinovaţi, că ei, guvernanţii, au luat toate măsurile bune, iar noi, inconştienţii de cetăţeni, le stricăm eforturile. Noi sîntem fie precauţi, fie proşti, cum ne spunea Klaus Iohannis! Ei, adică „Guvernul Meu”, „şi-au făcut bine treaba”, cum ne spunea tot Iohannis!

Asta este misiunea Andreei Esca şi a Vulpiţei! Să ne prostească în numele autorităţilor, iar cînd ele vor cădea în derizoriu prin imprudenţele evidente pe care le fac, se vor găsi alte şi alte vedete care vor intra în acest program de manipulare.

Acum sîntem însă în această etapă, în care Andreea Esca şi Vulpiţa din Blăgeşti au misiunea să ne facă să ne temem de Coronavirus în aşa hal, încît să uităm de drepturile omului pe care autorităţile ni le calcă în picioare încă de la începutul crizei!

Şi, cum, din acest punct de vedere, între Esca şi Vulpiţa nu mai este necesară vreo diferenţiere, am putea, ca exerciţiu de simplificare, să le găsim un nume comun. Ce aţi zice de VulpEsca? Nouă ni se pare foarte potrivit. VulpEsca, agentul preferat al lui Lucovid Orban.

                                                                                                      Ion SPÂNU

3 Comments

  1. Nea Gheorghe De La Tara

    Doua expresii ale mizeriei si decaderii romanilor, doua jeguri…

  2. gigimutu

    n-am pus botul,

    stiam de la inceput ca este o mascarada de prost gust, esca este o infecta, o jegoasa, iar vulpita, o proasta cu diploma, o habarnista si o timpita, de ce nu i se da numele normal, nu porecla asta de ” vulpita ”, cine p…zda masii e vulpita?

  3. Marian75

    Curva aia de Esca s-a băgat și ea în propaganda asa-zisului guvern,Cum dracu,De acolo se ia mălaiul Cine o mai crede,doar Cretinii…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *